Cyclop på Constellation fra 1963?
#1
Hej
Jeg har for nylig fået fat i en Omega Constellation i stål, fra ca 1963.
Skiven har lidt patina og skal nok renses. Kassen ser fin ud, og skal bare poleres efter behov.
Observatoriet på bagkassen er i stål og med meget fine stjerner.
Det der undrer/bekymrer mig er, at der er cyclop i glasset over datoen.
Kan det være et originalt glas, eller er der noget at være bekymret over?

Mvh Palle
İmage
Svar
#2
Der plejer at være et Omega-mærke i midten af originale glas.
Det er fremhævet på indersiden.
Jeg har set andre Omega med forstørrelsesglas.
Pænt ur!
/
Kristen
Svar
#3
Det må være et Ref. 168.005, Cal. 561.
/
Kristen
Svar
#4
Tror ikke at problemet er større, end at det kan være et uoriginalt glas.

Et originalt Omega glas koster ikke alverden - det kan Peter Halse nemt montere Icon_e_smile

Flot ur, Palle - tillykke med det ! Icon_e_smile
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#5
Ligesom "khbk" har jeg også observeret Omega'er med forstørrelsesglas.

Selv kan jeg slet ikke stå for forstørrelses-ruden i visse kaliber 752 modeller:
İmage
( E-Bay, Cosmic kaliber 752 )
Når jeg har diskuteret det med andre, er spørgsmålet faldet, "Ser det ikke lidt kikset ud?", hvortil jeg begejstret svarer, "Jo! - Netop" Icon_e_wink

Søger man hos Ofrei efter Omega Crystal: Ofrei Omega Crystals, kan man anvende [CTRL][f], og i søgefeltet skrive 168.005 eller cyclop eller mag (for magnifying).
Så dukker der adskillige modeller op, hvortil man kan få glas med "lup", forstørrelsesglas ell. "cyclop".
Dette viser om ikke, at Palle's ur har haft cyclop oprindeligt; men så i hvert fald, at cyclop findes.

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#6
ja da - er der ikke noget med at de fandtes med cyklop indvendigt på glasset - hvad jeg personligt synes er langt mere raffineret?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#7
hannover_dk Skrev:ja da - er der ikke noget med at de fandtes med cyklop indvendigt på glasset - hvad jeg personligt synes er langt mere raffineret?
vh
Jo, John.
Cyclopen er nemlig på indersiden af glasset.
Jeg har snakket med Halse idag, og han siger, at glasset er uoriginalt. Han mener at den rigtige cyklop skal have mere afrundede hjørner.
Men nu får han den til eftersyn og service. Og så kommer der billeder senere.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)