Vintertid !
Vil blot lige dele et foto med jer, af mine ure i sneen............ dog kun de ure, der har lænke - ikke remme !! (ville ikke lige udsætte remmene for det)

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Cool billede Peter, ser fedt ud at urene er "varme" og den sne som ligge op til smelter lidt. Så er det også dejligt at se du stadig er så glad for din 5513 og 3536 du fik fra mig af Icon_smil
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Flot billede Peter.

Meget forskellige ure og til forskellige formål. Jeg synes måske at de to og to overlapper hinanden i hvad de kan bruges til.

Har du kritterier for hvad du vælger at bære fx. IWC eller Rolex - eller er det bare hvad du har lyst til?

Med udgangen af Januar er jagttiden jo slut for mig, så jeg brugte formiddagen til at rense ordne og oliere mine 3 jagtgeværer - bare for sjov skyld tog jeg dette ur på, som har fulgt mig på mange jagtdage, imens:

İmage

Måske det eneste "ikke Vintageur" jeg har som der efterhånden knytter sig så mange gode oplevelser til at jeg ville savne det hvis jeg solgte det.
Svar
Micki Jensen Skrev:Cool billede Peter, ser fedt ud at urene er "varme" og den sne som ligge op til smelter lidt. Så er det også dejligt at se du stadig er så glad for din 5513 og 3536 du fik fra mig af Icon_smil

For pokker Micki - når Peter får urene af dig - hvorfor skal jeg så købe? Icon_rolleyes

vh Baun
Svar
Baun Skrev:
Micki Jensen Skrev:Cool billede Peter, ser fedt ud at urene er "varme" og den sne som ligge op til smelter lidt. Så er det også dejligt at se du stadig er så glad for din 5513 og 3536 du fik fra mig af Icon_smil

For pokker Micki - når Peter får urene af dig - hvorfor skal jeg så købe? Icon_rolleyes

vh Baun

Haha, jeg var i godt humør den dag han kikket forbi til kaffe Icon_smil
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Micki Jensen Skrev:
Baun Skrev:

vh Baun

Haha, jeg var i godt humør den dag han kikket forbi til kaffe Icon_smil

Giv mig lige et tip næste gang du er i det humør. Sådan en investering kan ikke gå galt uanset standen - næsten.

vh Baun
Svar
Micki Jensen Skrev:Så er det også dejligt at se du stadig er så glad for din 5513 og 3536 du fik fra mig af Icon_smil

Yep, det er fantastiske ure !! Icon_e_smile

Men jeg skal da indrømme, at efter jeg fik 5513´eren, så får 3536´eren ikke nær så meget armtid længere - men jeg er glad for dem begge. "Pingoen" og T-Touchen er også gode ure, som jeg er glade for, selvom de er af en anden "kaliber" end de to første !

Men du har da egentlig ret i, Baun, at de to og to overlapper hinanden .............. det har jeg ikke tænkt på før .......... hmmmmm !!! Men jeg kan nu ikke nænne at skille mig af med nogen af dem ! Icon_e_wink

Jeg var jo heldig at finde et PiePan Constellation fra 1960. 5513´eren er fra 1970 og 3536´eren er fra 1999 (og kunne måske ligeså godt være fra 2000). Måske skulle jeg overveje, at stile mod en samling af ure fra hvert 10`års skifte !!?

Nej, Baun - efter at jeg skilte mig af med min beskedne samling af Omega Vintage ure + diverse moderne sportsure for et par år siden for at kunne købe min DeepSea, så har jeg ikke haft nogen egentlig "retning" i mine urkøb. Jeg har blot købt ure, som jeg synes er flotte og som jeg gerne ville have på armen.

Jeg har dog nok erkendt, at jeg måske har mest glæde af vintage- eller semi-vintageure !

Og nej - nok er Micki en fair urhandler, som man nok kan forhandle en fornuftig pris med.............. men han forærer dem ikke væk !! Icon_e_biggrin
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
inden jeg taber interesse for ure (if ever) må jeg nok også ha en 5513 med tritium perle osv - gerne falmet krans - det ville ikke trække så meget ned, men jeg glemmer altid at søge efter dem. En dag falder jeg vel over en - skal lige vente lidt, bruger penge på ungerne der begge flytter med deres famlie og skal ha nyt det ene og andet + napper en lille new york ferie - så lidt pusterum bare

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:inden jeg taber interesse for ure (if ever) må jeg nok også ha en 5513 med tritium perle osv - gerne falmet krans - det ville ikke trække så meget ned, men jeg glemmer altid at søge efter dem. En dag falder jeg vel over en - skal lige vente lidt, bruger penge på ungerne der begge flytter med deres famlie og skal ha nyt det ene og andet + napper en lille new york ferie - så lidt pusterum bare

vh

Jeg fik jo købt er 5513 til min Ikon samling for et par år siden.

Hvis jeg sammenligner den armtid den får med de andre klarer den sig fint. Ikke fordi den kommer på oftere, men fordi den har en tendens til at blive siddende længere. I det hele taget må jeg indrømme at både min Rolex Date Just og Subben har en tendens til at blive sidende længe på armen, når de er kommet på.

Jeg kan varmt anbefale begge. Skulle jeg pege på 2 Omega ure som klistrer lige så meget må det blive den sortskivede Constellation og min seamaster 300.

İmage

İmage

İmage

İmage

Speedmaster og Navitimer kommer også på jævnligt, men sidder ikke nær så længe. Det samme gælder nok en række guldure og mange af de andre. men ud af 70-80 ure tror jeg "kun" ca 20 har været på armen i 2011.

vh baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)