12-11-2011, 11:37 PM
Så er jeg i Telgte i Westfalen denne her weekend. Uremager Flüthe holder et seminar hvor man kan pille ved et Valjoux 7750 (på sit eget ur, bare for at vi er klar over det). Ideen er at lave en komplet demontage, så at polere skruer og "blå" dem samt at forgylde værket og sætte det hele sammen igen. Man kan enten købe sig et passende ur hos ham, eller bringe et - jeg valgte det sidste, fordi 2 år siden kom jet til at købe denne her Tissot PR 100:

Som i kan se, har Tissot her ikke investeret meget i værkets optiske beskabenhed. Uret er fra omkring 1985 og har behov for en service alligevel. En ideal kandidat! Det hele starter med en god teori over urets og chronographens mekanik. Og så går man i gang selv.
Men prøv at se selv:

Dejligt, sådan en hjemmelavet perle finissage... seer jeg resultatet, er jeg dog glad for at jeg ikke behøver tjene mine penge på den måde
. Men det er skide sjov, det her!
Fortsættes...

Som i kan se, har Tissot her ikke investeret meget i værkets optiske beskabenhed. Uret er fra omkring 1985 og har behov for en service alligevel. En ideal kandidat! Det hele starter med en god teori over urets og chronographens mekanik. Og så går man i gang selv.
Men prøv at se selv:

Dejligt, sådan en hjemmelavet perle finissage... seer jeg resultatet, er jeg dog glad for at jeg ikke behøver tjene mine penge på den måde
Fortsættes...
Skift ur, når du står op!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)