Svar: 4
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg har kig på denne
Ref. nr. 01.0240.410
Kode ZENITH
Nogen der har erfaringer med dette ur.
Skulle være på niceau med IWC og rolex etc, efter listen på:
[url]"http://www.timetowatch.dk/index.asp?page=197" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.timetowatch.dk/index.asp?page=197[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Det er vel en chronomaster - med kronograf, dato m.m. og månefase hvis ikke jeg tager fejl.
Det går ikke bare at sige på linje med - og så nogle navne - for ex IWC har lavet hunde fine ting, og mere standard ting, men du taler her om et MEGET flot ur med Zeniths El Primero kolonehjuls high beat maskine i maven - og MIN påstand vil være, at Rolex da ikke værksmæssigt har lavet noget på siden af f.eks.
El Primero lå i Rolex Daytona indtil de lavede deres egen maskine, og der er næppe nogen der vil mene at Daytona derved blev væsentligt forbedret (eller forringet) og her i den ref du viser, er det med dato - dag - måned og månefase - langt mere sofistikeret - og med 36000 slag mod 28000 (for whatever it is worth - men det er en kompliceret sag og det fungerer fint).
Jeg har 4 ure med ElPrimoro fra Zenith og har aldrig oplevet noget som helst problem med værket.
Du skal sikre dig at den fungerer hele vejen, for den koster en del i en service (3-5000 kr afhængigt af hvor som ret gæt) og gerne at den har være serviceret inden for ex 3 år, men JA den er som simpelt svar - fuldt på højde med de mærker du nævner
vh
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Generelt enig med John. Listen må iøvrigt ikke tages alt for konkret. Grunden til at jeg har listet Zenith, IWC og Rolex relativt ens er ikke kun baseret på en værk vurdering. Der er mange aspekter med i det. Tog man kun udgangspunkt i hvad de enkelte mærker havde præsteret mht. komplikationer ville Rolex jo ligge ret lavt. Men tages hele historien og image med, vil jeg vægte dem på samme niveau. Sat lidt på spidsen har Zenith præsteret én ting der løfter dem, nemlig deres El Primero værk. Uden det ville Zenith meget vel være et par linjer i en historiebog fra en svunden tid.
/Mads
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Mads Gjødesen Skrev:Sat lidt på spidsen har Zenith præsteret én ting der løfter dem, nemlig deres El Primero værk. Uden det ville Zenith meget vel være et par linjer i en historiebog fra en svunden tid.
/Mads
og det er jeg så også helt enig i
Vist har de lavet gode dress ure også, men ikke i spitzenklasse overhovedet - det er ElPrimero som rykker hos Zenith
vh
•
Svar: 8
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Den liste er lige så vejledende som den er vildledende.
Glæder mig til Ball finde vej på listen deres lænke kvalitet er fantastisk og på fuld højde med mærker som omega, men dog bruger de kun eta værker. Men bestemt et velrenomeret mærke.
Perrelet kunne mæske også finde vej en dag, hvem ved....
•