overfaldslås, deployant clasp?
Har altid ved køb at nyt ur med rem købt en anden fx. Toshi, Wojtecki etc. Og igen derefter en overfaldslås, som jeg syntes giver uret et lidt extra pift. Har prøvet lidt af hvert i varierende kvalitet, men kan ikke lige komme på andet andet end Axel Jost, som nok er noget af det bedste? andre forslag?
İmage

Mikael
Svar
Ser rigtigt lækre ud, men for mig skal de så på et forholdsvis typisk dressur. og ikke f.eks. - en submariner eller dykkerur med overfalslås eller et rigtigt vintage - nej tak, men lækre dress ure fungerere det fint med - sågar med mariage bruger jeg det
En andet problem jeg kan se er, at blankhed - stålfarve - guldfarve kan være svære at ramme så den passer helt til uret, men når det lykkes, er det bare super
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Jeg foretrækker almindelige spænder på mine remme.

MVH Peter
İmage
Svar
Jeg har tidligere benytte div deployants fra timedesign.de (frygteligt web layout men outstanding service), og har gode erfaringer med deres DF5 (som vist er en blanding af AJDF2 med screw in springbar, og AJDF4). Visse "sports ure" kan efter min mening godt bære en dobbelt deployant f.eks. fliegers (IWC XVI designs) og fliegerchronos. Største fordel ved deployants er dog at de forlænger remmens levetid betydeligt, men da jeg primært er gået over til Nato og flex-bands har det ikke den store betydning mere.

Er der en grund til at du viser den "gamle" AJ DF1 og ikke DF2/7 som ser en smule mere sporty ud?

/longbear
Svar
Gik efter en Df1-er til min IWC XVI-er men den var udsolgt i 20 mm., så det blev en df4-er, håber den går til min Toshi...har altid syntes at en overfaldslås til en læderrem, lige giver lidt extra..
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)