Hej Christian
Og velkommen til !
Baun´s forslag om et vintage Omega er rigtig godt - det ville du kunne få rigtig megen glæde af og samtidig ville du bære et ur, som ikke alle andre på kontoret havde !!
Men ud fra hvad du skriver, så er det nok ikke helt i de baner, du har tænkt mht. et nyt ur
Jeg er ikke helt klar over, hvad du mener med et skærm der dukker frem ?? Er skærmen skjult, når den ikke bruges eller hvad ? - jeg har ikke selv stødt på et sådant ur.
Men der er andre muligheder, hvor uret viser tiden analogt, men hvor der så i skiven er indbygget en lille skærm, hvor f.eks. dato, stopur, alternativ tidszone, dybde/højdemåler osv. sov. vises.
Her kommer et par muligheder:
Tissot T-Touch: (kr. 2.995,- ved CT-Watches. Brugt men i flot stand)
Uret har analog tidsvisning, men der er en lille skærm, hvor man kan få flere funktioner frem. Jeg har selv T-Touch Expert, der er en smule større og med flere funktioner, men også væsentligt dyrere. CT-Watches har i øvrigt også en Expert til salg.
Citizen Aqualand JP2000-08 (Pingo): (kan fås nyt flere steder på nettet til omkr. kr. 2.500,- til 3.000,-)
Uret er nok det mest udbredte dykkerur i Forsvaret. Det har fået sit øgenavn "Pingo", idet HKH Kronprins Frederik fik det udleveret som tjenesteur under sin tjeneste i Frømandskorpset. Det har også analog tidsvisning og en lille skærm med lignende funktioner som ved T-Touch. Det er et rigtig solidt ur og er meget karakteristisk med sin dybdesensor på den venstre side af urkassen. Ovenstående billede er af mit eksemplar
Og ellers er der masser af modeller fra Casio, der vil kunne opfylde dine krav om analoge visere + skærm til den pris, du angiver (og nogle endog en del billigere). Der kan også findes meget dyrere modeller, der har samme "layout" med analog + skærm ........... f.eks. Breitling Aerospace, der kan fås brugt til omkring en kr.10-15.000,-.
God fornøjelse med "jagten" - hold os endelig opdateret mht. hvordan det skrider frem og meget gerne også et billede af, hvad du ender op med !! Held og lykke med det !