01-06-2011, 04:13 PM
Hej alle
Jeg har brug for hjælp med hensyn til urvalg.
Jeg har i lang tid været lidt tosset med ure, men i den sidste tid er det gået helt galt og jeg bruger "en del" tid på at finde mit næste ur. Sejler rundt i den ene kategori efter den anden.
Ja, det må gerne være en god investering, ikke at jeg scorer kassen på uret, men på sigt må det gerne holde værdien. Og ja, bliver det en varm sommer og hvid jul, hvem ved.
Hvad skal jeg bruge det til - Umiddelbart til festlige lejligheder, men er nu begyndt at finde modeller, som kan bruges til både hverdag og fest, ifølge min egen overbevisning.
Designet er vigtigt, men indmaden er næsten vigtigere og det er dér jeg kommer til kort. Kan finde et dejligt ur, men læser mig så frem at værket ikke lige er det mest spændende og måske lidt af en stangvare. Det må gerne skille sig lidt ud og have sin egen historie.
Jeg har kogt det ned til følgende efterhånden - IWC - JLC - Rolex - Omega
IWC's aquatimer chronograph 2005 - hverdag og fest
IWC's aquatimer 2000 2004 - hverdag og fest
JLC's memovox fra 60'erne - fest
Rolex oysterdate 1970 - hverdag og fest
Omega speedmaster med cal.321 - hverdag og fest
----------------------------------------------
Dem lidt over budgettet: (men yndlingsure lige nu)
IWC portuguese automatic - brugt
JLC reverso squadro chrono gmt - brugt
Kan godt lide ældre ure og det virker som om man kan finde nogle gode nogle af slagsen med værker, der har skrevet historie på den ene eller anden måde.
Hvis det skal bruges til hverdag, må det godt være et "stærkt" ur.
En lang smøre. Kom med nogle råd og er der mon virkelig noget jeg har overset
Med venlig hilsen
Kasper
Jeg har brug for hjælp med hensyn til urvalg.
Jeg har i lang tid været lidt tosset med ure, men i den sidste tid er det gået helt galt og jeg bruger "en del" tid på at finde mit næste ur. Sejler rundt i den ene kategori efter den anden.
Ja, det må gerne være en god investering, ikke at jeg scorer kassen på uret, men på sigt må det gerne holde værdien. Og ja, bliver det en varm sommer og hvid jul, hvem ved.
Hvad skal jeg bruge det til - Umiddelbart til festlige lejligheder, men er nu begyndt at finde modeller, som kan bruges til både hverdag og fest, ifølge min egen overbevisning.
Designet er vigtigt, men indmaden er næsten vigtigere og det er dér jeg kommer til kort. Kan finde et dejligt ur, men læser mig så frem at værket ikke lige er det mest spændende og måske lidt af en stangvare. Det må gerne skille sig lidt ud og have sin egen historie.
Jeg har kogt det ned til følgende efterhånden - IWC - JLC - Rolex - Omega
IWC's aquatimer chronograph 2005 - hverdag og fest
IWC's aquatimer 2000 2004 - hverdag og fest
JLC's memovox fra 60'erne - fest
Rolex oysterdate 1970 - hverdag og fest
Omega speedmaster med cal.321 - hverdag og fest
Dem lidt over budgettet: (men yndlingsure lige nu)
IWC portuguese automatic - brugt
JLC reverso squadro chrono gmt - brugt
Kan godt lide ældre ure og det virker som om man kan finde nogle gode nogle af slagsen med værker, der har skrevet historie på den ene eller anden måde.
Hvis det skal bruges til hverdag, må det godt være et "stærkt" ur.
En lang smøre. Kom med nogle råd og er der mon virkelig noget jeg har overset
Med venlig hilsen
Kasper

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)