AP Diver til favorabel pris!
http://watchcrowd.com/watch-forum-listin...ED-SCUBA-2

Hvad siger i så??
Omregnet (uden Moms og forsendelse) = 61.000 DKR
İmage
İmage
İmage

Det er da et rimeligt afslag ift. standard modellen eller hvad??

Hvem der bare havde lidt lommepenge stående... Icon_cool
mortenb85 [vokal-i-cirkel] gmail.com
Svar
Vær opmærksom på at dette er en "Scuba" model og ikke den nye "Diver" model.
Og ligger du moms/told oveni, så er prisen vist meget normal.

Jeg MENER at der blev lavet 300 røde, 300 blå og 175 sorte (Wempe) af Scuba´en. (+ nogle enkelte guld modeller)

Jeg har tit hørt Scuba´en omtalt som en "Runwaydiver" eller "deskdiver" da den ikke levede op til nogle konkrete krav til et dykkerur.
Hvorimod den nye diver, skulle være forbedret på alle punkter.

Efter lidt tid med Google, fandt jeg ud af at den nye Diver lever op til
Swiss Watch Industry Norms (NIHS) 92-11 “diver’s watch” standards, required for a piece to be considered a true diving tool.
og det gjorde Scuba´en ikke.
Svar
En fair pris må man sige, men Scuba modellerne lider under Diverens succes. Priserne har været faldende og de fleste foretrækker Diveren, jeg selv inkl. De fås for ca. 70 k i USA og i min verden er den også 10 k mere værd pga. in-house værket og fordi den efterlever NIHS 92-11, ISO 6425 dykkerurskravene. Når man så ligger oven i at Diveren konstant falder i pris gør det ikke Scuba modellerne mere tillokkende.

Mit råd er at lade pengene stå og vente lidt til Diver prisen har sat sig om godt et år eller to.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Mit råd er at lade pengene stå og vente lidt til Diver prisen har sat sig om godt et år eller to.
Hvad tror du ?
Ender vi omkring 55-60k, eller er det for optimistisk ?

Jeg mener med en listepris på omkring 108k og så omkring en halvering i afskrivning, så nærmer vi os.
Safari er knap 160k i listepris og handles omkring 85k på nuværende tidspunkt, hvilket er nogenlunde tilsvarende.
Svar
Pudsigt med denne AP Diver. Den tænder ikke mig. Jeg ville hellere spare de USD 4K og købe den røde Scuba. Rent visuelt synes jeg den er klart flottere med den farvede krans, arabiske tal og så de mere traditionelle visere.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Jeg er vild med begge Icon_cool

Klaus........hvordan går det med Panda´en Icon_question
Jeg venter stadig på dommen Icon_e_wink
Svar
Både Diver & Scuba holder 100%.

Jeg har haft både Diver, Scuba Rød, Scuba Blå og Scuba Sort / Wempe. Den nye Diver har lige fået et ryk op-ad på såvel finish og design. Men det er egentligt sært at de andre ikke holder prisen bedre, nu når de er limiterede. Når man tænker på hvor få AP ure der generelt bliver lavet er det nok mindre "blip" i markedet.

FH
Svar
Jeg har haft seriøs kig på begge.
Spørgsmålet er om hjertet eller hjernen (måske snarere troen) skal bestemme hvad der købes. Køber du som investering eller fordi du synes uret er flot...?
Og hvem ved hvad der er dyrt om 2-5-10 år...?

Køb med hjertet det ur du glæder dig over at gå med og som du kigger på, selvom du ved hvad klokken er...
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Svar
Havde forleden besøg af den gode mand, Micki. Icon_evil

Han kom for "lige" at vise mig en AP Diver, og hold kæft hvor den lækker.

Før var jeg vild med den, nu er jeg HELT vild med den Icon_e_smile

Så AP's nye Diver holder 100%, og jeg syntes faktisk ikke den virker så stor som jeg umiddelbart kunne frygte. Og en mega lækker gummi rem med en god brede hele vejen, jo den er maks lækker !!!!

Jacob
Svar
Undskyld jeg fik fristet dig Jacob Icon_smil
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)