Er der nogen der kan identificere værket??
Hej alle,

Jeg var til Carlsberg hallerne i dag og byttede mig til nogle ure Icon_e_smile
Et af dem er MIMO chronograph (kollonehjuls formoder jeg), men jeg kan ikke finde ud af hvilket værk det er.
Værket er mærket 131-391, men dette giver ingen brugbare svar hos ranfft.
Uret har en 30 min register og chronograph funktion.
Jeg vil skyde, at uret stammer fra før WWII tiden eller deromkring, men yderligere info er velkommen.
Her er lidt billeder:
Svar
Jeg vil mene det er noget venus.
Svar
Det er jo Venus 170 man først tænker på når man ser skiven, men det er det bare ikke. Jeg tror ikke det er venus, men hvad er det så?

Den er faktisk ikke lige til at svare på. Ud fra balancebroe og værket i det hele taget - var det enkelt at sige Valjoux 92 - som er ret karakteristisk, men den har jo ikke subdials ved 6 og 12. Naturligvis må man vel kunne vende værket 90 grader og så burde det vel kunne lade sig gøre ville jeg tro - men her må en urmager ind.

Det bedste jeg kan sige er Valjoux 92 drejet 90 grader?? Ikke set før (af mig)
venligst
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg har to Valjoux 92 værker i forvejen og begge to er mærket under balancehjul med Valjoux logo og 92???
Btw. hvis man drejer værket 90 grader, bør krone ikke også følge med?
Svar
Mimo blev lavet af girard perregaux, det kan være at det hjælper lidt, så det skulle være kvalitet.
calle
Svar
Det var faktisk MIMO der købte GP i 1928, men når jeg søger efter GP værker hos ranfft så får jeg kun en chronograph type, automatic og noget ETA faktisk, så den tanke har også haft men uden stor held.
Svar
dwndler Skrev:Jeg har to Valjoux 92 værker i forvejen og begge to er mærket under balancehjul med Valjoux logo og 92???
Btw. hvis man drejer værket 90 grader, bør krone ikke også følge med?
jo vist ville den da gøre det - tankefejl - hm - jeg siger stadigt valjoux ud fra den typiske 92 bro - men hvad så - mon ikke valjoux også har lavet en up down krono som venus 170 som jeg bare ikke har set
Vist kan det være noget helt andet
her er det omtalte [attachment=0]<!-- ia0 -->6.jpg<!-- ia0 -->[/attachment] og valjoux 92 fra ranfft İmage
er der ikke en lighed i specielt den typiske bro og i balanceplatinen? Jeg kan godt se de ikke er identiske, men mener jeg har set 92 med helt samme som i Mimo uret. Står der intet under broen - der burde jo være et våbenskjold med et R for valjoux eller en stjerne for venus eller andet der kunne sige noget?
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Ah _ selvfølgeligt - jo vist har valjoux en up/down, og den er det jo selvfølgeligt: Valjoux 77 naturligvis - sorry - det tog lidt tid, jeg måtte lige ud og slå græs for første gang - og så pludseligt var den der jo - den der bro er så typisk for valjoux 77 og 92
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.c...Valjoux_77
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Ah _ selvfølgeligt - jo vist har valjoux en up/down, og den er det jo selvfølgeligt: Valjoux 77 naturligvis - sorry - det tog lidt tid, jeg måtte lige ud og slå græs for første gang - og så pludseligt var den der jo - den der bro er så typisk for valjoux 77 og 92
vh

Jeg vidste, at jeg kunne regne med dig og din ekspertise i dette felt Icon_cool
Tusind tak Icon_e_biggrin
Svar
hannover_dk Skrev:Ah _ selvfølgeligt - jo vist har valjoux en up/down, og den er det jo selvfølgeligt: Valjoux 77 naturligvis - sorry - det tog lidt tid, jeg måtte lige ud og slå græs for første gang - og så pludseligt var den der jo - den der bro er så typisk for valjoux 77 og 92
vh
Flot flot detektivarbejde; men disciplinen med "mellemliggende græsslåning" er vist ikke lige mig Icon_mrgreen

Uden at vide synderligt om "disse gamle karle", har jeg også gættet på Valjoux 77, bl.a. ved studie af:
Tom's watchpage - Chrono Movements
Watchsea24.com - Stock No.: 60975

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)