jeres mening: hvad er det bedste ur til mellem 0 - 11.000
#1
Hej alle sammen

jeg står og skal købe et ur! og har sparet lidt sammen.
Jeg har altså ikke pengene til at købe de vilde mærker (Desvære), men er stadig kvalitetsbevidst og værdsætter ekspert råd.

Uret jeg leder efter kan opsumeres med de følgende ord:

Pålidelighed - et ur er en brugsgendstand og jeg bruger det hver dag og tager kun af om natten så det skal kunne tåle alt man laver i løbet af en dag. driftsikkerhed og lav maintenance er kodeord

Præcision - for mig er afvigelse uacceptabelt - jeg har min morfars omega seamaster 600, og er egentlig glad for det (pga. nostalgien), men det taber 1-3 min om dagen. det er ikke ok når man skal nå et tog eller en bus på bestemte tidspunkter og hvis et ur ikke er præcist er det efter min mening kun en klump metal der vejer for meget på armen.

Design - jeg er vild med specielt design (som fx Harry Winston), og samtidig skal uret ikke være overøst med irrelvante detaljer, Sekundindikator (viser) og dato er en must, og meget gerne alle tallene på skiven.

Lækker mekanik - jeg hælder mest til et automatik, eller et mekanisk ur,( men er godt klar over at træer i min prisklasse ikke vokser ind i "hvelplund". Icon_e_biggrin )
Jeg er klar over at især digitale quarts ure er meget præcise, og kan til nød acceptere det, men det lugter bare ikke helt af URET i mine drømme.

Signalværdi - mekanisk kvalitet, præstige og status

vandtæt og sved sikkert - jeg cykler 40 km om dagen og mit ur skal kunne holde til denne tur og jeg sveder MEGET.

Kvalitet - jeg er den type person der elsker at noget er blevet testet eller anbefalet af en ekspert.
Jeg vil sådan set bare gerne have det BEDSTE ur til pengene.

Jeg håber at i gider tage jer tid til at hjælpe mig. Jeg er selv ved at fare vild i denne jungle.
Svar
#2
Velkommen til forum - og til ur-junglen Icon_e_wink

Her er der lidt bud på ure i forskellige prisklasser:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=12149&p=113390&hilit=sinn+u1#p113390" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=1&t=12149&p=113390&hilit=sinn+u1#p113390</a><!-- l -->

God jagt - ser frem til at høre hvad du ender ud med Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar
#3
Du vil blive forbløffet over, hvor meget (og hvor mange forskellige) ur, der kan købes for mellem 0-11K !! Icon_e_smile

Rigtig god fornøjelse med jagten på det ur, der lige netop giver DIG glæde på armen !!

Ud fra dine kriterier ville jeg personligt kunne komme med i hvert fald 2 bud (blandt mange), der i mine øjne ville passe:

- Omega Seamaster 300, ref nr. 2254.50.00 (den smukkeste Omega diver nogensinde, i mine øjne)

- Seiko Marinemaster (stor kvalitet til fornuftige penge)
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#4
Tror det ville hjælpe hvis du kunne kredse lidt ind
hvilke type ur det skal være,er du ude i noget diver eller noget helt andet med op til 11k er der trods alt mange muligheder Icon_cool

Jeg tænkte også først på de 2 muligheder som pbr nævner dem ville jeg give et kig der er rigtig meget ur for pengene
men i denne prisklasse må jeg også nævne en af mine favoritter nemlig en Oris diver Icon_cool
Svar
#5
Vi kan lige tage et par fotos af Peters (PBR´s) anbefalinger:

Omega Seamaster Professional ref. 2254.50
İmage

Seiko Marinemaster SBDX001
İmage
De venligste hilsner, John
Svar
#6
Nu må de 11k da brænde i lommen Icon_e_biggrin
Svar
#7
Hej

Hvis du søger efter præcision, kommer du ikke uden om Quartz ure. Icon_e_sad

MVH Peter
İmage
Svar
#8
zenmester en brugsgendstand og jeg bruger det hver dag og tager kun af om natten så det skal kunne tåle alt man laver i løbet af en dag. driftsikkerhed og lav maintenance er kodeord..........

Præcision - for mig er afvigelse uacceptabelt - jeg har min morfars omega seamaster 600, og er [b Skrev:
egentlig glad for det[/b] (pga. nostalgien), men det taber 1-3 min om dagen......

Lækker mekanik - jeg hælder mest til et automatik, eller et mekanisk ur,( men er godt klar over at træer i min prisklasse ikke vokser ind i "hvelplund". Icon_e_biggrin )
Jeg er klar over at især digitale quarts ure er meget præcise, og kan til nød acceptere det, men det lugter bare ikke helt af URET i mine drømme.

Signalværdi - mekanisk kvalitet, præstige og status

vandtæt og sved sikkert - jeg cykler 40 km om dagen og mit ur skal kunne holde til denne tur og jeg sveder MEGET.

Kvalitet - jeg er den type person der elsker at noget er blevet testet eller anbefalet af en ekspert.
Jeg vil sådan set bare gerne have det BEDSTE ur til pengene.


Du kunne jo også få morfars ur serviceret og justeret op på "højde" med det/de nye ure af i dag. Burde kunne lade sig gøre, uret opfylder da ihvert fald en del af de krav du stiller, for ikke at sige dem alle plus nostalgien.... Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin for slet ikke at snakke om signal-værdi Icon_e_surprised
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#9
hej
Tak for de mange svar og den store informationsmængde.

for at indkredse lidt, så har jeg altid været stor fan af IWCs portuguese, Omega Railmaster begge med hvid skive. Jeg kan godt lide det rene look.
I den billigere ende er Longines også et mærke som fanger min opmærksomhed, igen med deres tydelige og rene ure.
På trods af at jeg synes godt om Omega og især panarai, har jeg egentlig aldrig tænkt over Diver, som en mulighed, selv om jeg faktisk har haft en billig diver engang og var glad for at bruge dens bezel som tidsmåler.
sååå..

Jeg ved ikke om det hjælper overhoved.
Svar
#10
Mit bud vil også være en Omega Seamaster 2254.5000 eller 2531.8000. De kan tåle at blive brugt, er vandtætte og ikke grimme at kigge på.....

İmage

Seiko Marinemaster 300 er også et godt bud, men dog en anelse dyrere.....
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)