Mini Review af Deep Blue Master 2000
#1
Da Deep Blue er et rimelig ny opstartet mærke, er der jo ikke den store historiske mening med uret, som med mange af mine andre ure. Men man kan jo ikke altid få det hele.
Jeg syntes alligevel det er et sjovt ur at prøve at eje.

Helheden

Det første man indtryk man får er, WOW det er stor og tungt. Det er ikke så underligt for det måler hele 46mm og vejer godt 280 gram.
Det andet der slår er, som jeg vil beskrive senere, mangen af finish på visse dele.

İmage

Kassen

Kassen er som sagt et bæst af en kasse, den måler 46mm og er 18mm høj og er komplet børstet, børstningen halter lidt, dog er uret stadig flot.
Jeg kunne dog godt ønske mig at kassen havde nogle skarpere kanter.
Kassen er desuden udstyret med et HE ventil, da uret jo kan komme ned til 2000 Meter.

İmage

İmage

Lige hurtig skal det nævnes at kronene er super lækker, med laser skåret DB, og så er den dejlig stor og nem at få op.

İmage

Bagkassen er derimod super, den er flot udført og her er kanten langs kanten og hornene som jeg ønskede hele uret skulle være.
Bagkassen er indgravering er lækker lavet med laser indgraverede informationer om uret, man kan især mærke den når man køre en finger over. Desuden er midten af bagkassen udsmykket med en lille frømand samt urets serie nummer, dette er ligeledes flot udført.

İmage

Skiven

Skiven syntes jeg er en af de flotteste dele af uret, der med sit flotte design og rå look er et ur jeg ville lægge mærke til hvis den sad på en endens håndled.

İmage

Det er her der er kælet mest for uret, markeringer samt urets navn er i lume materiale og sidder "spot on". Datoen er med sort baggrund, hvilke er med til ikke at forstyrre designet.

İmage

Lumen på uret er der knald på, jeg vil skyde den til samme styrke som Seiko Monster, men i stedet for den traditionelle grønne lume, har Deep Blue en fræk isblå farve, rigtig flot IMHO.

Lünetten

Lünetten er faktisk et punkt på uret hvor jeg både blev fælt skuffet men samtidig bliver jeg glad hver gang jeg kigger på den.
Den skuffende del, som i desværre ikke kan se på billederne, er at jeg simpelthen måtte sidde og skrabe overskydende lume materiale af indlægget, de det nærmest var smidt på. De nedsænkede tal og markeringer var simpelthen var overfyldt.
Det er blevet rette, men ikke perfekt.

İmage

Selve lünetten er okay, den har med sine 120 klik en flot metallisk lyd og et godt "feel"
Der hvor jeg bliver glad ved synet af den er når mørket falder på, og tallene lever op.
Der er virkelig blus på lampen har og her er tallene ligeledes isblå, virkelig flot syntes jeg.

İmage

Lænken

Lænken kunne efter min mening godt havde været børstet flotere, men igen, det er ikke så lavet så det genere når man kigger på den.

İmage

Lænken er holdt sammen af med skruer og det syntes jeg er lækkert og dejligt hurtigt hvis der skal skifes led. Desuden syntes jeg bare det giver et mere råt og lækkert look.
Lænken føles massiv og har massive endestykker, så der på er der ikke en finger at sætte.

İmage

İmage

Der er selvfølgelig også et dykkerled i lænken, jeg plejer ikke ligefrem at tage billeder af disse, men i modsætning til så mange ure hvor det blot er to "plader", har Deep Blue faktisk fået deres fræset ud, der fungere super og ser rigtig cool ud syntes jeg.

İmage
(Beklager kvaliteten på dette billede)

Spændet

Ikke så meget at sige om spændet, det fungere godt, det er massivt og der er flot laser indgravet "DEEP BLUE" dybt i spændet.

İmage

Jeg kunne godt have ønsker at der stod, stainless steal når man åbner spændet, syntes det ser lidt bart ud, men det er nok en holdningssag.
İmage

Værk

Værket er et ETA 2824-2 med 25 sten, jeg syntes det spiller og det går fint.

İmage

Afslutningsvis vil jeg sige at der fra fabrikken både følger skruetrækker, gummirem og en Nato rem med, og selv om finishen måske ikke er helt i vinken på nogle punkter, vil jeg mene man får meget ur for pengene her, det koster 660 dollars for nyt.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
#2
Hej

Jeg er nu blevet ejer af uret, og hvis der er fejl på lynetten, er de der ikke mere, så der kan jeg kun sige godt arbejde med efter finnnissage, og lænken er præcis som du skriver, men lumen er jo bare fantastisk, jeg tror kun at den overgåes af et af mine Orient ure, men alt i alt et super ur til prisen, og de billeder du har taget af uret er bare supergode. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
#3
Ja og så lyser det jo blåt (ligger jo nærmest i navnet Icon_e_biggrin ) og enig lumen og kvaliteten til prisen er for vild Icon_cool Icon_cool
godt at høre at uret fik en ny glad ejer Icon_e_biggrin
Svar
#4
fed anmeldelse og fedt ur.

jeg har selv haft kig på en lillebror til det
İmage

er der iøvrigt nogen af jer der kan forklare forskellen på et "sea diver" og et "sun diver"
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)