Dit og dat
Da jeg kiggede i ur-kassen her til morgen, kom jeg til at tænke på, da jeg startede ud med at være ur-interesseret. Mit første ur var en Citizen NY2300. Det var store sager, da det var mit første mekaniske ur. Efterhånden, så fik jeg øje på vintage, og begyndte at købe i øst og vest, for så at slå mig på sjove skivefarver. Det var i min "funky periode", hvor DJmon og jeg havde megen sjov Icon_e_wink Efterhånden, eller rettere sideløbende hermed, der fik jeg øjnene op for Seiko, og begyndte at samle lidt mere struktureret og med forskellige temaer inden for Seiko. På det seneste har jeg bevæget mig lidt over mod "feel-mærket" Panerai, og har også fået snust lidt til Omega. Idag er jeg primært til nyere ure, men falder jeg over en dejlig vintage sag til en god pris, så KAN jeg ikke modstå, og MÅ bare købe ... Icon_redface

Kassen indeholder tre Marinemastere og et par schweizere. Min vintage 6309-8030 er hos Peter Icon_e_smile

İmage

Har du nogle tanker, som du gerne vil dele her i tråden, så er du meget velkommen. Det kan være alt mellem himmel og jord - eller som overskriften antyder, dit og dat Icon_e_wink Icon_razz
De venligste hilsner, John
Svar
Der er ikke mange som vil dele tanker med dig, John...... Icon_e_surprised

Personligt ændre jeg selv fokus. Nogen gange tvunget, andre gange for at der skal ske lidt nyt. Fremadrettet vil jeg nok IKKE købe ure som jeg har haft før, dog med enkelte undtagelser. Jeg vil ikke afvise at købe følgende ure i fremtiden:

Panerai PAM24
Rolex Submariner 14060 COSC
Breitling SeaWolf Titanium gul med Pro2 lænke
Omega Planet Ocean Orange med lænke
Orient Diver 300 gul
Kobold Soarway Diver Seal

Men ellers overvejer jeg disse:

Steinhart Nav B Uhr med sølv skive (som Mr. Korsbek's)
Doxa Sharkhunter 5000T (ingen respons fra sælger.....)
Steinhart Triton 1000m Black
Oris TT1 47mm Titanium m. keramisk lynette
Seiko MarineMaster 600 Spring Drive
Korsbek Ocean Explorer

Men vil da ikke afvise andre gode tilbud.....

God Påske
Svar
Før jeg fik mit første mekaniske ur var jeg meget betaget af Rolex Daytona - i stål selvfølgelig. Der var et eller andet magisk over folk der havde sådan et ur. Måske var det fordi man dengang ikke bare kunne gå ned og købe et.

Jeg var selv skrevet op til et med sort skive i omkring to år. Da de ringede og sagde at nu var uret der glæde jeg mig helt vildt. Første gang Daytona'en kom på armen var jeg da også helt vild, men der gik ikke mange minutter før magien var brudt... Icon_cry

Den var for lille i forhold til min Omega Seamaster 300M America's Cup, og så har Daytona'en jo ikke dato Icon_e_surprised

Mon andre har haft et drømmeur som ikke levede op til forventningerne...???
Svar
Jeg har også som Claus ændret focus siden jeg begyndte at gå op i ure
i starten var det kun divere og de skulle helst være over 43mm,og værket og in-house gik jeg ikke så meget op i,og Rolex skulle jeg ALDRIG eje.

Idag har jeg 2 ure som begge er under 43mm de "store" får jeg nok aldrig igen,
in-house betyder nu meget for mig og jeg har pt. ikke et prof. dykker ur.

Jeg skal helt sikkert med tiden have et prof. dykkerur igen Rolex SD og DS er
favoritter lige nu alt efter hvor mange penge der bliver til festen Icon_e_wink ,men hvis
der til den tid dukker et godt tilbud op på en JLC diver så kunne det også være noget Icon_cool

Men lige nu har jeg desværre andre huller at smide pengene i Icon_e_confused
men jagten og forundersøgelserne er heller ikke kedelige Icon_cool

Det eneste som jeg har holdt fast i fra starten er at jeg ikke skal have mange ure
2 mekaniske i winderen og så "in-house Icon_mrgreen " beateren med batteri.

Første gang jeg så JLC MCM var jeg solgt og det blev en slags "drømmeur" for mig,
da modellen landene på min arm levede det fuldt op til mine forventninger (og gør det stadigvæk) alle med hang til ure skulle prøve det ur.

Idag er mit "drømmeur" et JLC Polaris men det forbliver i drømmene Icon_cool
har haft orginal modellen i hånden/på armen og jeg var SOLGT Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)