Audemars Piguet 15202
Et lidt kedeligt spørgsmål, som jeg håber at I kan hjælpe mig med:

Hvor meget betyder det for prisen på et brugt AP15202, at tilbehøret (boks/papirer) ikke hører med. På et Rolex er det vel ca. 3000,-. Skal jeg regne med ca. det samme i dette tilfælde?
Svar
Da en brugt 15202 i pæn stand ligger i ca. 50k vil jeg mene der skal skæres mere af prisen end 3k. Jeg ville hellere vente til uret med tilbehør dukker op men skal man købe skal der nok det dobbelte eller måske det tre-dobbelte af prisen altså 5-8k. Det er meget individuelt hvordan man har det med disse ting men for mig er de en vigtig del af uret (pakken).
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:Da en brugt 15202 i pæn stand ligger i ca. 50k vil jeg mene der skal skæres mere af prisen end 3k. Jeg ville hellere vente til uret med tilbehør dukker op men skal man købe skal der nok det dobbelte eller måske det tre-dobbelte af prisen altså 5-8k. Det er meget individuelt hvordan man har det med disse ting men for mig er de en vigtig del af uret (pakken).
Mvh
Klaus

Hej Klaus,

Tak for svaret.
Når du skriver 50k, tænker du så ikke på en AP15300?
Svar
Hej Kris.
Nej det var en 15202 jeg tænkte på men vist nok et "som nyt" US ur fra 11/2009 jeg så til salg hvor prisen lå på 50k. Men du skal holde dig under 60k med papirer etc.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Uden at generalisere 100 % vil jeg mene at mangel på boks/papirer på ure i +20 k klassen skal reducere prisen med ca. 10-15 %. Specielt papirene tæller her. De fleste bokse kan skaffes for 500-1.500 kr. uanset urets pris.

På et 15202 vil jeg mene vi taler ca. 5-7 k når det mangler. Boksen koster ca. 1.200 kr. og er let at skaffe.

Jeg tror det bliver mere end svært at finde et pænt komplet 15202 til 50 k. De billigste ligger typisk på 55-58 k, mens near mint ligger på ca. 60-62 k. Men taler vi et i ok stand uden tilbehør er 50 k ca. prisen.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Uden at generalisere 100 % vil jeg mene at mangel på boks/papirer på ure i +20 k klassen skal reducere prisen med ca. 10-15 %. Specielt papirene tæller her. De fleste bokse kan skaffes for 500-1.500 kr. uanset urets pris.

På et 15202 vil jeg mene vi taler ca. 5-7 k når det mangler. Boksen koster ca. 1.200 kr. og er let at skaffe.

Jeg tror det bliver mere end svært at finde et pænt komplet 15202 til 50 k. De billigste ligger typisk på 55-58 k, mens near mint ligger på ca. 60-62 k. Men taler vi et i ok stand uden tilbehør er 50 k ca. prisen.

/Mads

Mange tak for hjælpen Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)