Vintage Seamaster 120
Håber på lidt hjælp her.... Jeg har kig på denne

[url]"http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=63146348&utm_source=funktionsmail&utm_medium=email&utm_campaign=saelgerharsvaretdynamisk#frmBudType" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... frmBudType[/url]

Hvad må den koste og hvad skal jeg være opmærksom på - OG taber det værdi hvis det får en overhaling?

mvh
Morten
Svar
Tja...
Lynetten ser ødelagt ud med hakker i. Den kan ikke fås mere.
Bagkassen er poleret i stykker, al text + søhesten er væk.

Han skal nok få 2 for det, men jeg ville ikke eje det for 2 med de mangler. Så er det i mine øjne ikke det ur man er efter, og uret er ødelagt.

Just my 5c.

//
Icon_+1
Svar
Først må jeg sige at jeg selv har samme model til salg her på siden til 5800 kr.

Den der er til salg på DBA er ringe (Jeg er 100% enig med Loncar her), men ønsker man blot et herligt Vintage ur fra 60'erne vil jeg tro at det rent funktionelt kan være helt ok - og så er prisen ok, efter min mening.

Loncar er vant til at købe billigt og han ville formentlig heller ikke give 5800 kr for mit, som er i langt bedre stand og nyserviceret Icon_mrgreen

Hvis Vintage Omegaer stiger og bliver meget mere samlerure gælder det rent økonomisk om at have et eksemplar som er i så god stand som muligt. Det er jeg ikke i tvivl om!

vh Baun
Svar
Jeg har sammenlignet med de 2 seamaster 120 som jeg har.

Lynetten er ikke original, bare til orientering.

vh Tommy
Svar
Baun Skrev:Først må jeg sige at jeg selv har samme model til salg her på siden til 5800 kr.

Den der er til salg på DBA er ringe (Jeg er 100% enig med Loncar her), men ønsker man blot et herligt Vintage ur fra 60'erne vil jeg tro at det rent funktionelt kan være helt ok - og så er prisen ok, efter min mening.

Loncar er vant til at købe billigt og han ville formentlig heller ikke give 5800 kr for mit, som er i langt bedre stand og nyserviceret Icon_mrgreen

Hvis Vintage Omegaer stiger og bliver meget mere samlerure gælder det rent økonomisk om at have et eksemplar som er i så god stand som muligt. Det er jeg ikke i tvivl om!

vh Baun

Pjat med dig Baun Icon_cool - jeg forsøger bare at minimere mine tab ved et evt. senere salg. Jeg husker ikke lige her hvad jeg gav for mit, men du har ret - det var ikke 5800.

@Tommy: hvad med den lynette her - hvordan ser den ud? Måske er jeg osse blevet snydt ??

[url]"http://loncar.dk/seamaster120_565.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://loncar.dk/seamaster120_565.htm[/url]

//
Icon_+1
Svar
Slettet
Svar
Benny, Der er noget galt med din citering, jeg har ikke stillet spørgsmål ved lynettet - det har Tommy!

vh Baun
Svar
Loncar Skrev:Pjat med dig Baun Icon_cool - jeg forsøger bare at minimere mine tab ved et evt. senere salg. Jeg husker ikke lige her hvad jeg gav for mit, men du har ret - det var ikke 5800.

//

Helt enig - det bliver i sidste ende et spørgsmål om hvad uret koster, når det er lavet ok med service, nyt glas, rem og krone osv.

Om man giver 4500 kr for et ur og ofrer 1200 kr på istandsættelse eller om man giver 5800 kr for et der er ok er jo ligegyldigt, men det er jo lettere at købe det der er ok - og så skal man jo også passe på ikke at købe et der aldrig bliver ok - og det er måske det der kan være problemet med det ur tråden startede med. Det vil aldrig kunne leve op til en samlerstandard!

Men fedt er det selvfølgelig, at købe et ok ur til 3500 kr og kun ofre en udvendig vask og polering af glas - det ville være en super handel.

vh Baun
Svar
Hej

til Loncar: Din seamaster 120 er ok, der skal være minutinddelinger fra 0 til 20 minutter på lynetten.
Det er der ikke på den på DBA, ligesom lynetten ser ud til at være lavet i stål i stedet for i 'letmetal' som den er på seamaster 120.
Positiv for uret på DBA så ser skive og visere ud til at være i rigtig god stand.

#Tommy
Svar
Baun Skrev:Benny, Der er noget galt med din citering, jeg har ikke stillet spørgsmål ved lynettet - det har Tommy!

vh Baun

Ja for dælen, indlægget slettet, det var ikke særlig morsomt alligevel Icon_rolleyes . Sorry!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)