Svar: 2,247
Tråde: 247
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg må indrømme at jeg mere er til de "store" mærker.
Kan godt live signalværdien ved at folk kender mærket og se man bruger penge på ure.
Men så igen nu kommer der jo snart et Panerai i samlingen, og det er vel ikk så kend af "almindelige" mennesker.
Men jeg tager hatten af for at der starter små firmaer op, syntes det er spændende at se hvad de kan finde på, for det skal vil noget til hvis man vi ind på markedet.
Spændende tråd, helt sikkert..
plus aura plus, telle est la vie.
•
Personligt får jeg lyst til at lave et lille "sidespring", og begynde at købe disse meget rå divers, som jo ofte ikke koster det store... 2000-5000 kr.
Læste om et mærke, som kommer med en diver med Seiko's 6R15 værk.... Dejligt alternativ til det sædvanlige ETA 2824-2 eller Miyota værk.......
•
jacob jensen
Unregistered
Syntes da uret er flot men det begynder ikke at klø i mine fingerne
pt. skal det stadigvæk være et Rolex næste gang.
•
Svar: 1,515
Tråde: 96
Modtaget Likes: 8 i 5 svar
Givet Likes: 0
Rigtig go debat!
Personligt kan jeg rigtig godt li' mikromærkerne (godt navn i øvrigt). Både fordi de typisk giver meget for pengene, men mest fordi jeg har haft held med at ha' kontakt til personen bag mærket.
Her havde jeg endda indflydelse på designet
Jeg har også gode erfaringer med Søren fra pilotur.dk Jeg købt et af hans lim.edit flagskib "
North of Denmark" til min bror i julegave:
•
Det viste Helson koster 549 $
Dette Deep Blue, kan købes til 599 $
•
Jeg mener ikke at man skal se disse mærker, som konkurrenter til de "store".... I min lille verden, vil der være plads til dem begge....
Personligt kunne jeg få meget fornøjelse ud af disse mærker, da de ikke kræver så stor en investering som f.eks. Rolex og Omega. Specielt i disse tider.
Ulempen er dog, at det ofte er store ure (45-47mm)
•
jacob jensen
Unregistered
Personlig tror jeg ikke Pam er så ukendt ude for urverden mere der er skrevet et del om
mærket og de kendte som bære dem i de senere år.
Grunden til at jeg holder mig til de kendte mærker er bla. at jeg også gerne vil have en god/lang historie med på mit urmærke.
Om man så vælger at ur med høj eller lav genkendelse factor er jo op til en selv
personlig kan jeg lide begge dele bare uret passer til lejligheden.
Mit JLC er ihvertfald et ur som sagtens kan gemme sig,er for det meste blev spurgt om uret
af folk som kender mig og min interesse for ure.
Derfor vil et Rolex (syntes jeg) stå godt til JLCet som modspil da det mere gør opmærksom på sig selv og så er jeg som nævnt før vild med deres diver design
•
Bochett har bl.a. dette bud. Kun vandtæt indtil 300 meter, men med ETA værk. Pris, $ 595
•
The Baliha'i Project, fra 795 $. Med ETA 2824-2 værk...
•