ROO værdi
Er brugte basis ROO udgaverne i titanium generelt dyrere end ditto i stål?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:Er brugte basis ROO udgaverne i titanium generelt dyrere end ditto i stål?
Mvh
Klaus

Hej

Jeg kan ikke svare, men jeg antager, at du mener: AP(Audemars Piguet), ROO(Royal Oak Off Shore) Icon_question. Eller hvad Icon_e_wink .
Mvh Palle A.K.A Clubman
Svar
Ja tak Icon_redface Beklager.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Min erfaring er at titanium er lidt billigere brugt. Langt sværere at rette op mht. stand etc.

m
Svar
Et supplerende spørgsmål: Findes der 2 typer lænker til RO og ROO: Èn med flade led som på 15300ST og én med lettere buede?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
RO har flade led, som du rigtigt skriver, mens ROO har buede led. De fås ikke mig bekendt omvendt.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Jeg synes ikke det er... når man kigger rundt på brugt ROOs på nettet. Men RTL på Ti er noget højere end i stål.
Svar
De handles ca. til samme priser og det er ikke materialet men mere skiven, stand og alder der er afgørende. Således kan et nyere sortskivet titanium koste mere end et blåskivet i stål og omvendt. Mit indtryk er dog som Morgan også skriver at stål modellerne generelt er mere populære.

Jeg har haft begge og er mest til stål udgaven. Men det gælder nu ikke kun for ROO´erne.

ROO er generelt mere buet end RO. Det er ikke kun lænken. Der kan IKKE skiftes rundt på lænkerne. Derimod er lænker/remme på RO Chrono og 15300 samme størrelse.

/Mads
Svar
Hvilke skiver er så de mere populære på ROO hvis vi holder os til basis modellerne? Er det muligt af forklare kort? Der ser ud til de nyere har araber tal medens de ældre ikke har tal som time angivelser.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
1: Nye modeller med cal. 3120, så som Safari, Volcano, Navy samt de nye 2009 skivevarianter (sort/grå/hvid m. røde visere ect.)
2: Theme modeller m. bla. sort skive/hvide arabertal, samt ældre safari, Navy ect. med gl. JLC basisværk.
3: Rubberclad modellerne med gummilynette
4: De lidt ældre m. blå, hvid, grå, ect. skive m. alm. bjælketimemarkeringer
5: De ældre remme modeller med den gl. type rem samt blå, hvid skive
6: Ældre modeller m. gl. rem type samt pang farvet skiver som gul, orange, grøn.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)