Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
ChronoMaster Skrev:Der er da rimelig meget smæk på, når sådan en chronograph bliver reset! Mon ikke det er grunden til, at nogle vælger ikke at reset'e fra position "15 til 45" på ældre chronographer
[url]"http://www.youtube.com/watch?v=Eq4VVHpE4iU" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.youtube.com/watch?v=Eq4VVHpE4iU[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh.
Det er jo et af mine hjertesbørn - ældre kronografer skal returneres mellem 15 sek over og 15 sek eller mindre - da de jo returnerer (som nye) med uret efter 30 sek og retur mod uret inden - pudsigt nok fordi det er et h.... problem og hvis de skulle gå retur fra 55 sek til 0 mod uret, da ville hastigheden nærme sig lydens og viseren hoppe af.
Det er naturligvis en stor finesse i virkeligheden at de returnerer hver sin vej på siden af 30 sek - og burde være nok til at alle kan regne ud at det nok ikke - med en gammel kronograf - er høfligt at returnere sekundviseren ved ex 27 sek over, hvor rejsen hjem er stor og giver ekstremt smæk på viseren, som kan løsne den
Kronograf funktionen bruger man vel sjældent, den er en nørdet
HEJ DET VIRKER sag, og så kan man vel behandle uret pænt og lade det køre videre frem til retur vejen bliver under 10 sek hver vej I DO
Det er vel lidt som at vi ved at vi med en skralde kan knække en skrue fordi vi har så lang arm på skraldeværktøjet. I en kronograf så giver vi fysisk fuld kraft på en knap som i et hak skal sende sekund kronografen en ordentlig tur - retur - med en overførsel som er kæmpemæssig fra vores fingertryk, til det hjul som smider viseren retur
vh
•
Svar: 54
Tråde: 17
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Av - nu får jeg dårlig samvittighed da jeg bruger min chronograf på de lucaen, senest ved ræs i fælledparken (clasic car) men også ved ægkogning osv.
Men videoen får mig til at tænke:
Hvad så med en flyback som vel egentligt er bygget til at skulle "resette" hele tiden eksmepelvis hvert 8-10-20 sekund alt efter hvilket interval bomberne skal droppes. Er værket bygget på en anden måde end en normal chronograf
Rolf
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Rolf Skrev:Av - nu får jeg dårlig samvittighed da jeg bruger min chronograf på de lucaen, senest ved ræs i fælledparken (clasic car) men også ved ægkogning osv.
Men videoen får mig til at tænke:
Hvad så med en flyback som vel egentligt er bygget til at skulle "resette" hele tiden eksmepelvis hvert 8-10-20 sekund alt efter hvilket interval bomberne skal droppes. Er værket bygget på en anden måde end en normal chronograf
Rolf
Kun i selve retur giveren, selve viseren og dens holder er mig bekendt at helt samme konstruktion. En DeLuca er jo ikke en gammel kronograg og mine retur råd er vel mest til gamle kronografer - men selv om du bruger den meget (og det er da super) så kan du jo lade være med altid at give æget lige 4,5 minut og så returnere ned fra 30 sek hver gang, for det er altså et ordentligt smæk og slider - Måske dit æg bliver bedre ved at komme i lidt inden vandet koger og så få 4 min og 10 sek og sikker retur
vh
•