"Keeper" Udvandet og misbrugt begreb eller bare misforstået?
#21
Loncar Skrev:Hmmm...den er svær.
Der er kommet mange gode bud på det.

Pengeargumentet holder ikke i min optik. Samlingen består pt. af 21 Omega ure, således at de efterhånden er repræsentaive for Omegas samlede historie (sådan da; der vil ALTID mangle et par stykker, uanset hvormange jeg får købt).

For mig er alle keepere. Det der gør at de ikke bliver keepere, er den dag hvor jeg ikke har det som hobby.

Så er 3 der tilbage, med hver sin unikke historie; Flighty cal 910 (hvis oprindelige ejer hængte sig med uret på og et trafikuheld på samvittigheden, da Speedy fik afsalteksem), SPM 145.012 med 1039 (Buzz's ur) og rosaguld cal. 33.3 med telefonskala 3,6,9 (den jeg købte før Baun nåede at byde videre).

Var det så i virkeligheden keeperne?
Tja - måske.

Hmm... er der ikke også en anden vinkel, hvis man er samler....

Man har en flot Seamaster 30. Pæn og iorden, men nu får man så tilbudt en i perfekt stand til en god pris - altså mindre end man ville kunne sælge "den gamle" for.

Det er sket for mig flere gange - og så "skifter" jeg altså!

vh baun
Svar
#22
Tio Malo Skrev:Altså... den slags sker bare ikke. Og hvis, gider jeg alligevel ikke.
Min keeper-numero-uno er en almindeligt Rolex sportsmodel som kan købes (alt beroende på med eller uden papirer osv.) for 17 - 22K beroende på årgang osv. Nemt at finde osv. men jeg gad ikke at skaffe et nyt lignende ur og "tjene" 2 - 3K (og evt. finde ud af at det nyt ur skal bare efterses med det samme...).
Nej, så mageligt er jeg blivet i mine gamle dag... (og fornemmer at min gode navnfælle har det ligeledes)
Cheers - John
Hvis han er mig - så ja da helt korrekt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#23
Baun Skrev:Hmm... er der ikke også en anden vinkel, hvis man er samler....

Man har en flot Seamaster 30. Pæn og iorden, men nu får man så tilbudt en i perfekt stand til en god pris - altså mindre end man ville kunne sælge "den gamle" for.
Det kan du meget nemt have ret i. Ved nærmere eftertanke tror jeg mest at det er affektionsværdi der vil kunne gøre et ur til en keeper for mig. Uret jeg fik da jeg blev handelsstudent. Hvis jeg får et ur til min 40 år fødselsdag, hvis jeg bliver gift en gang og har et særligt ur på på dagen. Den slags begivenheder kan få mig til at knytte et særligt bånd til ting, så affektionsværdien gør, at jeg ikke ville sælge, selvom hvis jeg blev budt en pris noget over den normale handelsværdi.
Just because you're paranoid
Don’t mean they're not after you
Svar
#24
Jeg er bruger og ikke samler, derfor skifter jeg også ure tit (som du selv gør)
Men på den anden side håber jeg også at jeg finder det eneste ene (ur Icon_e_wink ) for det koster også at skifte hele tiden.
Når jeg skriver at mit Pam 312 kan være min keeper bunder det i, at uret er smukt - stilrent - inhouse værk - OG AT JEG KAN SKIFT REMME OG DERMED UDSENE på uret Icon_cool
Tror at det som har "kedet" mig ved de andre ure (JLC, Rolex, Blancpain, Omega osv...) er at jeg har følt mig fastlåst (jo jeg er klar over at man også her kan skifte rem/lænke, men det er klart mere besværligt end ved Panerai) i det valg jeg har lavet.
Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
#25
Jeg samlede engang. Havde ikke en helt vild samling, men måske 15 gode Rolex'er og lidt blandet landhandel. Det var fantastisk. Efter et par år gik det op for mig at det kun var 2-3 af urene jeg reelt gik med. Resten ligger bare og samler støv. Nuvel, hvis man havde en investerings strategi med ure, er det måske meget smart, men personligt tror jeg ikke på ure som langsigtede investerings objekter, så derfor likviderede jeg det hele. Nu har jeg max 2-3 ure der er mine. Efter jeg stoppede med min urbiks passer det mig egentligt meget godt. Jeg bytter og sælger og køber nye ure hele tiden. Jeg synes det bliver for kedeligt at have det samme hele tiden - men det er jo en personlig sag.

Mvh Morgan Icon_e_smile
Svar
#26
Citat:Jeg samlede engang. Havde ikke en helt vild samling, men måske 15 gode Rolex'er og lidt blandet landhandel. Det var fantastisk. Efter et par år gik det op for mig at det kun var 2-3 af urene jeg reelt gik med. Resten ligger bare og samler støv.
Så sandt, Morgan.

God weekend for alle - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#27
Keeper = alt hvad jeg har ejet.... Efterhånden 40-50 ure, som er samlet over 15 år..... De fortæller alle en historie, som jeg gerne vil beholde. Bankboksen er udvidet et par gange Icon_smil Men helt sikkert, så er der mange af dem der sjældent bliver hentet fra banken. Men inversteringen har været OK. De dyreste ure er købt i løbet af de sidste 2-3 år, og en del af pengene var sikkert blevet anbragt i aktier, hvis jeg ikke havde købt ure... Så set i forhold til dette har urene været en fænomenal inverstering Icon_smil

Peter
Svar
#28
Hmmm

En keeper har 2 stk.

1. Casio G "kan ikke huske hvad det hedder" vi fik i gave på Flyvestation Værløse da vi blev udnævnt, det er MONSTER slidt og bliver holdt sammen flere steder af strips, men det forlader ALDRIG min "samling"

2. Eterna i guld med mesh.guld lænke og silke skive, arvet fra min farfar, han fik det i sin tid af sin far, da han forlod Letland, så det er et arvestykke med historie der ALDRIG kan forlade familien ihvertfald ikke så længe jeg lever.


Et semi keeper er mit IWC Aquatimer, ikke at det er specielt, dyrt, sjældent eller noget, men jeg fik det i gave af min datter på hendes dåbsdag "Ja Ja min lille pige er sQ fremme i skoen"

Ellers har jeg ikke fundet uret endnu, en simpel årsag jeg har ikke råd, har altid ønsket med en Rolex fra 75 / maj i mint med alle papir, af den ene grund at jeg gerne vil have et ur fra mit føde år og måned.
Men det sker sQ nok aldrig med mindre Mads G sælger sit i et øjebliks sindsyge og finanskrise Icon_twisted
Svar
#29
Ingen keepere, "kun" ure Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
#30
Jeg tror heller ikke jeg har noget der kvalificerer sig til Keeper, men lige PT er det eneste jeg ikke vil sælge AP ROO´en.
Resten kommer formodentligt til salg her på siden når jeg får taget mig sammen til at tage billeder, hvilket kan tage lang tid, da jeg er enormt dårlig til at tage billeder af bare nogenlunde kvalitet.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)