I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....HEUREKA !!!
#11
Jeg rejser jo lidt og har altid ure med - 6 eller 8. Typisk ure som har en værdi på 30 - 60 K samlet......

Og man kan godt få lidt paranoia.... huskede jeg nu at lægge urmappen i boxen på væfrelset?

Og på rejsen - hvor er håndbagagen - nå der - det var rart - py-ha.

Jeg tror også at der vil være lejlighed til at bruge forskellige ure i Helman, men vær opmærksom på at man påfører sig selv lidt bøvl ved at have dyre ure med. (og i min verden er ure til over 3-4 K stadig dyre ure).

Jeg ville ikke drømme om at bruge et ur til 50 K på sådan en tur - men 2-3 ure til fx. 20 K ville være mit valg..... men jeg ville jo heller aldrig kunne undvære et rigtigt Dress ur på sådan en tur!

vh Baun
Svar
#12
Jeg nyder selv at kunne skifte engang imellem og har også et 2254. Det ville jeg tage med. Det koster langt mindre end en DS hvis du skulle miste det, eller det bliver godt ridset Icon_e_wink

Hans H
vh Hans Henrik
Svar
#13
Tror ikke det ville være så fornuftigt at tage et nyt Deep Sea ud på en mission. Når du kommer i en skarp situation (Gud forbyde det!), så skal du helst være ikke være optaget af om uret får ridser.
Jeg ville tage Seamasteren med, så har du et fedt ur der, som du selv siger, vil stige i affektionsværdi. Selv ville jeg ikke blinke med at tage mit PO med, hvis det skulle være Icon_e_smile
Svar
#14
Jeg vil anbefale Semasteren monteret med en sort Nato rem.
Svar
#15
Jeg synes det ville være synd at tage din 2254 med til Afghanistan. Det er en elegant og versatil diver, som ikke hører hjemme i en krig. Snup din GSAR og Pingo til det formål Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
#16
Jeg har også selv været udsendt flere gange. Inden jeg skulle afsted første gang besluttede jeg mig for at købe et ordentligt ur, som jeg kunne have med derned og med hjem igen.

Valget faldt efter moden overvejelse på dette ur

İmage

Det har tjent mig godt på mine udsendelser af flere grunde:

-GMT-funktionen er virkelig dejlig når man er langt væk hjemmefra.

-Der er godt med lumen, så man altid kan se hvad klokken er. Man kunne ikke altid 'bare' tænde lyset hvis man ville se hvad klokken var.

-Uret er meget præcist, hvilket var en absolut nødvendighed. I øvrigt var det ikke altid man lige kunne kalibrere over internettet som man kan i civilisationen.

Tit opholder man sig i meget rodede omgivelser (også som stabsofficer). Jeg tog derfor næsten aldrig mit ur af, heller ikke i bad. En lænke (eller gummirem) var derfor en nødvendighed for mig. Sand i lænken var i øvrigt ikke et problem. I ørkenen er sand pulver, og ikke små gule sten som ved Vesterhavet.

Da jeg kom hjem havde uret naturligt nok fået nogle skrammer mere end det ville have fået ved normal brug i DK, men det rører mig ikke. Jeg har siden købt andre og dyrere ure, men den gamle kriger får stadig over 90 % håndledstid.

Jeg ved ikke hvad jeg vil råde dig til, men det var min historie.
Svar
#17
Fin historie, Brucin Icon_e_smile I øvrigt, så kan jeg godt følge dig mht GMT rådet Icon_e_wink

Hvorfor er G-Shock ikke nævnt som mulighed ? Urene er præcise, robuste og har et utal af funktioner - du kan jo faktisk helt selv vælge, hvilke funktioner uret skal have, så uret passer dig bedst Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar
#18
Ja, G-shock er udemærkede ure. Jeg havde faktisk et i forvejen som mit daglige ur før jeg købte 'Krigeren'. Men det irriterede mig, at den ikke kunne vise dato OG anden tidszone samtidig. Eller også var det bare en god undskyldning for at købe et ordentligt ur.

Hvor om alting er, så har jeg set mange G-Shocks derude.
Svar
#19
Syntes godt om Brucins historie og valg i hans overvejelser okring urvalg til missionen.

Jeg ville vælge et ur jeg er rigtig glad for, tage det med og lade det få de "tæsk" det nu får, og så glæde mig over det når jeg kom hjem igen. Kig på det og mindes den tid og nyd at du selv har givet dit ur det præg den nu får.

Om det skal være G-SAR, 2254, eller Sub/SD kan kun du vurdere hvis du følger mit råd. Det skal jo være et ur du vil beholde resten af livet, sådan som jeg ser det.

Et bud kunne være at tage Seamasteren med - og kun det, jeg syntes det er nærliggende og specielt hvis det er et ur du er glad for. Jeg tror glæden vil være endnu større når du kommer hjem sammen med uret igen.

Du kunne selvfølgelig også gøre som Nicholas Hayek, formand for Swatch Group Ch. Næsten helt "Baunsk" Icon_e_biggrin

İmage
Svar
#20
Speedy Skrev:Et bud kunne være at tage Seamasteren med - og kun det, jeg syntes det er nærliggende og specielt hvis det er et ur du er glad for. Jeg tror glæden vil være endnu større når du kommer hjem sammen med uret igen.

Du kunne selvfølgelig også gøre som Nicholas Hayek, formand for Swatch Group Ch. Næsten helt "Baunsk" Icon_e_biggrin

İmage
Jep seamasteren og skidt med at den får støv og tæsk - og stadigt - respekt til jer der tør og gør en forskel - vel hjemme betyder sådan et ur vel mere end noget vi andre nogen sinde kommer i nærheden af. Jeg har ure som har fulgt mig i Himalaya, Bombay, Delhi, Dhaka, Hong Kong, Masser af steder i Kina - og jeg tænker på turene når de kommer på armen igen, men det er jo ikke i nærheden af betydningen i styrken i Afganistan.

- - den der med Baunsk? Det må da være på en dårlig sko dag for ham, hvor man har skiftet sko 8 gange - og kun gennemført halvdelen af urprocessen?? (sorry indforstået Baunsk signatur)

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)