Svar: 163
Tråde: 22
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hejsa allesammen.
Jeg tror at jeg har dummet mig  !!.Jeg kom til at stille datoen på mit Fortis GMT ur,efter klokken var 20,og datoen har ikke skiftet til den næste dag,efter klokken 12 midnat.
Tror I,at jeg har ødelagt noget??.Klokken var 20:20,da jeg stillede på datoen.
Hilsen Fortissimo..
I samlingen lige nu:Rolex Explorer 2-F serie,
Fortis Cosmonaut Chronograph Lemania 5100,Fortis Chronograph Val.7750,Fortis Cosmonaut Day/date,Fortis Spacematic Day/date,Fortis Flieger 34mm,Omega Seamaster Professional Quarz.
IWC Portofino,Rolex Datejust
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Fortissimo Skrev:Hejsa allesammen.
Jeg tror at jeg har dummet mig !!.Jeg kom til at stille datoen på mit Fortis GMT ur,efter klokken var 20,og datoen har ikke skiftet til den næste dag,efter klokken 12 midnat.
Tror I,at jeg har ødelagt noget??.Klokken var 20:20,da jeg stillede på datoen.
Hilsen Fortissimo..
Nej det tror jeg ikke du har. Det er korrekt at man ikke skal stille den type ure mellem klokken 23 og 01 eller noget i den stil, men - og det kan jo lyde frækt  Mon ikke du lige mangler 12 timer, med andre ord, du har enten ikke ventet længe nok på den skifter (herregud det kan jo være kl 24:30 det er færdigt) - men mere sandsynligt, du har drejet 12 timer for lidt frem - så du er havnet hvor den skifter kl 12 midt på dagen  . Du kan roligt teste det ved at køre 12 timer stille og rolig frem, så ser du om ikke du får et dagsskifte.
Det man ikke må, er at stille TILBAGE inden for 1 til 2 timer før dagsskiftet. Langsomt (nå ja hurtigt går normalt også) er frem er helt OK
Lad høre om ikke du er OK igen med det
vh
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Jeg havde nøjagtig samme tanke, kunne bare ikke lide at skrive det. Håber det er det der er problemet, og så er det jo til at overskue
•
UPS!!
Det var det,som jeg havde glemt at gøre-skulle bare stilles frem-Sorry  .
Men tak for jers hjælp-det beroligede mig meget!!.
Hilsen Fortissimo
Fortis Cosmonaut Chronograph Lemania 5100,Fortis Chronograph Val.7750,Fortis Cosmonaut Day/date,Fortis Spacematic Day/date,Fortis Flieger 34mm,Omega Seamaster Professional Quarz.
•
Fortissimo Skrev:UPS!!
Det var det,som jeg havde glemt at gøre-skulle bare stilles frem-Sorry .
Men tak for jers hjælp-det beroligede mig meget!!.
Hilsen Fortissimo
 Herligt - normalt kan man ikke skade ved at dreje frem - kun tilbage - så den var ret klar-Herligt at det også var sådan her
DREJ ALDRIG TILBAGE OMKRING AUTO DATO SKIFT - KUN FREM - OG LAD DEN HELST I FRED - MEN jeg har aldrig set skade ved at man stille og roligt drejer frem - kun tilbage, hvor datohjulet er gået i aktion for at skifte en dag frem
vh
•
Hej-tak for det  .
Men er ETA værket med GMT ikke også et rimeligt robust værk??..
•
Fortissimo Skrev:Hej-tak for det .
Men er ETA værket med GMT ikke også et rimeligt robust værk??..
Jo da - men jeg ville stadigt holde fingrene fra at dreje tilbage i tid omkring midnat hvor datohjulet kan være gået i indgreb (hvis man har sat det til at skifte om natten og ikke om dagen  )- men ellers jo, vist er det da robust
vh
•
|