Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Jeg kigger en lille smule på Oris divere, og har derfor et par spørgsmål, som du måske kan hjælpe med:
Hvorfor synes du Oris divere er fede ?
Hvis du har haft en Oris diver og solgt den, hvorfor solgte du den ?
Hvilken Oris diver er det bedste køb til pengene ?
Jeg har selv kun set 300m versionen i stål. Brød mig ikke så meget om bølgemønsteret i urskiven, ligesom bezelens grove klik skuffede mig. Lænken, viserne og indeks markeringerne, til gengæld, syntes jeg rigtig godt om.
De venligste hilsner, John
•
jacob jensen
Unregistered
Hvorfor jeg syntes ORIS divere er fede (det kan blive et meget langt indlæg  )
jeg syntes de er fede bla fordi at de har deres eget fede look og har et meget høj
value for money (som jeg bedømmer det)
Jeg har kun haft et ORIS og det sælger jeg nok aldrig.
Det bedste køb jeg har set var brugt et TT1 til ca 4k
nyt var den sorte/gule 1000m som bla tukjær også har haft til ca 6k
Et sprit 1000m evt køb i england (skulle være det hotte lige nu)
så mener jeg ikke man kan få mere diver for sine penge
Jeg mener at du skal gå efter en 1000m for mig er deres 300m lidt skæve bla
på grund af glas bagkassen
Mit er en 2000m coste model jeg syntes ikke den har grove klik på lynetten,de
virker meget som mit seamaster
bølge designet på skiven syntes jeg er ret fedt (seamaster har noget af det samme)
Men sådan er vi så forskellige
•
Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Givet Likes: 0
Jeg synes, Oris-divere er fede af flere årsager. For det første er jeg meget vild med den generelle fremtræden - og dermed størrelsen. Jeg mener, at personer med en ’vis fysisk statur’ (som du vist har John  ) helst skal have et ur som matcher, og det gør Oris-divere ifølge min overbevisning.
At Oris er et mærke, som ikke er specielt udbredt og kendt i Danmark, har er ligeledes positivt IMO. Fedt at have et ur, som man ikke ser ’alle og enhver’ rende rundt med. OG så giver uret også anledning til kommentarer (og dermed samtaler om ure)
Bølgerne, som du taler om, synes jeg giver et ’frækt’ spil i skiven – og nu da det er et diver, så er bølger ved meget passende  Kliklydene ved rotation af lynetten har jeg ikke tænkt videre over, men det generer min ingenlunde.
Ud fra disse betragtninger kommer det nok ikke bag på dig, at jeg på det kraftigste vil anbefale et 47 mm Oris (1000 m) i sort/gul.
•
Usædvanligt flot billede, du der har fået taget, Kenn  ... har du skiftet kamera mobilen ud ?
•
jacob jensen
Unregistered
Rigtig FLOT billede af hvad jeg syntes er en af de fedeste fra ORISs diver serie pt
godt at høre at uret stadigvæk virker for dig
For mig er det også et kæmpe plus at ORIS ikke er så kendt,jeg har flere gange oplevet at folk
jeg har mødt spørger til uret/mærket og så er der som nævnt mulighed for en lille ursnak.
En anden lille fed ting ved ORIS (syntes jeg) er at de kun laver ure med aut. værk
Er man til store diver og går man op i value for money mener jeg slet ikke man kan komme
uden om ORIS,men jeg er selvfølgelig også så glad for mærket som nogle er for SEIKO
•
Svar: 340
Tråde: 8
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Oris virker bestemt fede på det ydre, men hvor spændende er de mht. værket?? Er værkerne modifirecede i Oris' ure udover, at rotoren har fået en klat rød maling  Har haft kig på deres dykkerure, da de egentligt ser meget fede ud, men har været lidt lunken på dem pga., at jeg ikke har været helt sikker på om værket "bare" er et standard umodificeret Selitaværk.....
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
Olsen Skrev:Er værkerne modifirecede i Oris' ure udover, at rotoren har fået en klat rød maling 
Nej, ikke hvad jeg ved af...
Olsen Skrev:...men har været lidt lunken på dem pga., at jeg ikke har været helt sikker på om værket "bare" er et standard umodificeret Selitaværk.....
Jeg mener det er ETA værk der er i.
Jeg ved de tidligere, for en del år siden, har lavet deres egne værker, hvor nogle af dem er noget forfærdeligt billigt noget. Har læst et sted for noget tid siden, at der måske skulle starte noget in house produktion op igen. Ved ikke om det er rygter, eller om der er hold i det... Men igen, det er vidst standard ETA værker der er i pt.
...men som sagt med lidt rød lak!
•
Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Joepete Skrev:Usædvanligt flot billede, du der har fået taget, Kenn ... har du skiftet kamera mobilen ud ?
Nej, det er stadig mobilkameraet
RunesS Skrev:Jeg mener det er ETA værk der er i.
Det afbillede Oris har ETA-værk. Specifikationerne er som følge (sakset fra [url]"http://www.oris.ch/collections/collections_detail.aspx?ln=en&modelid=213" o nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.oris.ch/collections/collecti ... odelid=213[/url]):
Number:
Oris 643, base ETA 2836-2
Dimensions:
Ø 25.60 mm, 11 1/2’’’
Functions:
Centre hands for hours and minutes, subsidiary second at 9 h, date window, date corrector, fine timing device and stop-second
Winding:
Automatic winding, bi-directionally rotating red rotor
Power-Reserve:
38 hrs
Vibrations:
28’800 A/h, 4 Hz
Jewels:
27
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
Sociologen Skrev:Joepete Skrev:Usædvanligt flot billede, du der har fået taget, Kenn ... har du skiftet kamera mobilen ud ?
Nej, det er stadig mobilkameraet 
RunesS Skrev:Jeg mener det er ETA værk der er i.
Det afbillede Oris har ETA-værk. Specifikationerne er som følge (sakset fra [url]"http://www.oris.ch/collections/collections_detail.aspx?ln=en&modelid=213" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.oris.ch/collections/collecti ... odelid=213[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;):
Number:
Oris 643, base ETA 2836-2
Dimensions:
Ø 25.60 mm, 11 1/2’’’
Functions:
Centre hands for hours and minutes, subsidiary second at 9 h, date window, date corrector, fine timing device and stop-second
Winding:
Automatic winding, bi-directionally rotating red rotor
Power-Reserve:
38 hrs
Vibrations:
28’800 A/h, 4 Hz
Jewels:
27
Så er der gjort en smule mere, for jeg mener at ETA 2836-2 bliver leveret med 25 sten, og ikke de 27 som opgivet. Samtidig mener jeg også at ETA basen er med center sekundtviser, så de har også modificeret det til lille sekundt...
Så lidt modificering er der dog, selvom der på finish siden ikke er sket det store.
•
•
|