Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
watermist Skrev:hvor gammel den er, og om det vil være muligt at få den i pæn stand igen.
Jeg ved ikke så meget om ure men så må man spørge dem der ved.
MVH
Henrik
Baun som har svaret - har sagt hvad der efter min mening kan siges ud fra billedet - lækkert ur - sten sikkert bevaringsværdigt og let at sætte i stand
Krognos eller Mølbak i København klarer den fint (men tar lidt tid

) Halse i Horsens er bestemt også top$ hvis du er i det jyske
Tilltykke med uret - nyd det og bær det med stolthed
vh
•
Svar: 8
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Jeg siger mange tak til joepete, hannover og ikke mindst Baun.
Jeg må hellere lade nogen der ved noget om det, ta bagpladen af og da Jeg er fra det jyske og kommer tit forbi Horsens, så må jeg nok ind til ham Halse....er det en urmager?
Den taber 3 min pr uge men det går jeg ud fra er meget normalt
for den type ure, ikke.
MVH
Henrik
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
watermist Skrev:Jeg siger mange tak til joepete, hannover og ikke mindst Baun.
Jeg må hellere lade nogen der ved noget om det, ta bagpladen af og da Jeg er fra det jyske og kommer tit forbi Horsens, så må jeg nok ind til ham Halse....er det en urmager?
Den taber 3 min pr uge men det går jeg ud fra er meget normalt
for den type ure, ikke.
MVH
Henrik
Ja Halse er urmager - midt på gågaden i Horsens - stor kærlighed til vintage - far Poul og søn Peter som nok er ham du skal ha fat i, men det kan sagtens være far der så senere skruer i det - de kan let sige mere om uret, og det med 3 min pr uge - tja - i overkant, og jeg ville ikke forbløffes hvis Halserne fik det lidt mere på plads, og hellere vinde 1 minut end tabe 1 (3)
Bare igang med det - og check samtidigt rem og de muligheder der er
vh
•
Svar: 452
Tråde: 30
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Et smukt og velholdt eksempel på et af Omegas, efter min mening, smukkeste ure.
Som Baun skriver; det er en ikke helt almindelig skive som sidder på det.
Hvis værket ellers går som det skal vil en nænsom polering, nyt glas og en ny original krone gøre store ting ved det ur. Peter Halse i Horsens er manden du skal snakke med om det.
Og så lige et spørgsmål til Baun; hvor almindelige er Seamaster bagkasser uden sømonstret? Jeg har set flere tidlige seamasters uden monster.
Mvh.
Jakob
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Det er meget almindeligt.
Seamaster serien startede i 1948 - og Sømonsteret på bagsiden kom ført til i... ca 1958 - så 10 års produktion af Seamastere uden bagsiden er mange!
Derudover startede det jo med kun at være Automatic ure i serien - og 30 mm Seamastere kom til senere.
vh Baun
•