Certina DS Podium Automatisk - Værk.
Hej.

Det mislykkes mig at købe Certina DS Action ved forhandleren i sverige. Så jeg har kigget lidt rundt igen, og fundet Certina DS Podium med Automatisk urværk. Hvilket jeg imorgen meget muligt køber. Men jeg har lige et spørgsmål til værket.
Jeg har læst om det her på siden : Skal kronografen koste 8.000 eller 55.000 kr.? ([url]"http://www.vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=309" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=309[/url])

I denne artikel står der skrevet uder værket:
Værket:
Her afslører Certina sin placering i feltet. Standard 7750´er uden modificeringer eller finish. Certina graveringen på rotoren er eneste ”finish”.

Med andre ord: Der er ikke brugt tid på detaljer og forbedringer på værket. Der er tale om et indkøbt 100 $ standardværk som er smækket direkte i.

Efter som jeg har søgt lidt på dette værk, så er der flere (faktisk mange) replica, fake ure som også har dette værk i? - Vil det så sige at jeg får samme kvalitet, som et replica ur? Icon_e_surprised
Svar
MacJohnson Skrev:Jeg har læst om det her på siden : Skal kronografen koste 8.000 eller 55.000 kr.? ([url]"http://www.vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=309" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=309[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;)

I denne artikel står der skrevet uder værket:
Værket:
Her afslører Certina sin placering i feltet. Standard 7750´er uden modificeringer eller finish. Certina graveringen på rotoren er eneste ”finish”.

Med andre ord: Der er ikke brugt tid på detaljer og forbedringer på værket. Der er tale om et indkøbt 100 $ standardværk som er smækket direkte i.

Efter som jeg har søgt lidt på dette værk, så er der flere (faktisk mange) replica, fake ure som også har dette værk i? - Vil det så sige at jeg får samme kvalitet, som et replica ur? Icon_e_surprised
Tja, du går nok for bogstaveligt til værks (når det nu er det det drejer sig om)
Jeg tror godt 7750 bruges en visse replika og sagår fakes, men mange af dem har nu noget væsentligt billigere.
Jeg ved ikke hvor din grænse for replika går, men der er givet både rene efterligninger, og ure der bare læner sig meget op af andre, som bruger 7750. Igen tror jeg der er flere der kører en billigere løsning.

Sagen er, som du nu ved, at 7750 er en stærk arbejdshest og koster 100 eller 130 US$ eller i det leje, og dermed kan den anvendes også i ure i prisklassen fra 3-4.000 kr og op. Under det så er der ikke meget fidus ved at lægge en 130 $ maskine i for producenterne.
Er det så samme klasse som andre ure som anvender standard 7750? Ja hvad maskinen angår så er det formentlig. Så er der kassen som ofte er ganske flot hos Certina, lænke evt osv. men du kan da finde ure med 7750 som ikke ligger så langt fra i kvalitet, uden pludseligt bare at kigge på fake eller replika - der er masser af værker med den i sig
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg ville ikke tøve et øjeblik med at købe en Certina med et 7750 chrono værk. Det er en anerkendt producent, et godt værk til prisen og det hele kommer i en god kassefinish med tilhørende kvalitetslænke. Kig på hele pakken, og ikke kun på enkeltdelene ... du kan sagtens finde noget bedre, hvis du vil betale for det - men til prisen, der er Certina nok svær at slå Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
Certina med 7750 er et godt og stabilt ur. 7750 værket er ikke nogen skønhed i standartudgaven, men stadig et solidt og velfungerende værk. Det koster ikke alverden at producere, men slutprisen på Certina er tilsvarende lav. Så der er smæk for skillingerne i det prisleje. Mange af de replica ure du har set hvor de oplyser at uret har 7750 værk, er der tale om en kinesisk produceret udgave af værket der ikke må forveksles med den schweiziske. Så hvor den i Certina måske koster 100-130 $ koster kina versionen måske kun 20 $. Forskellen på de to er bedre materialer, finere tolerancer og bedre finish og samlekvalitet på den schweiziske version. Desuden plejer kvalitetskontrollen i Kina ikke være af den højeste standard.

Desværre er kineserne i heftig fremgang når det kommer til kvaliteten af kopierne, og jeg tror vi inden for ganske få år vil se superkopier i samme kvalitet som de originale når vi taler ure i mellemklassen. Det er et spørgsmål om tid inden de får styr på produktionskvaliteten og finishen. Når man så tænker på at måske 50-75 % af prisen på et ur går op i arbejdsløn kan kineserne virkelig barbere noget af prisen i forhold til de schweiziske modeller Icon_e_sad

Eneste måde at undgå de "indhenter" originalen er ved IKKE at købe kopivarer. Ingen efterspørgsel, ingen produktion...

/Mads
Svar
Du kan roligt købe et Certina DS Podium Automatik.
Et rigtig "value for money" ur med flot flot kasse/skive finish.
Icon_cool Nicolai
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)