Svar: 25
Tråde: 18
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Man hører af og til om styrker, tjenester og enheder, der bruger specifikke ure. fx SEAL, der tidligere brugte Zodiac og i dag bruger Luminox. Panerai er jo brugt af forskellige dykkerenheder. Fortis bruges angiveligt af forskellige luftenheder. Længere tilbage har vi Doxa, Glycine m.fl., der lavede ure til nazisterne (DH-urene) Det kunne være sjovt at forbinde flere ure med styrker og tjenester. Så hvis I kender nogle kombinationer hører jeg dem gerne.
•
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,348
I dag er det nok svært at finde bestemte urmærker, der direkte udleveres af de enkelte tjenester - jeg tror, at det mere hørte fortiden til.
Én ting er dog sikkert - man skal tage det med et ret stort gran salt, når der i nogle urmærkers markedsføring påstås, at de anvendes af Navy SEALS, SAS, SBS osv. osv. !!!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 148
Tråde: 23
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Det danske Luftvåbens nye samarbejde med Fortis om et Fortis B-42 til F-16 piloterne må vel høre ind under den kategori!
[url]"http://www.look4fashion.dk/international/news/news.php?id=4857" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.look4fashion.dk/internationa ... hp?id=4857[/url]
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Der er ingen tvivl om at Rolex har været anvendt af den British Royal Navy og British Army og Tudor af den franske Marine Nationale. Det tyske militær har brugt Heuer.
Mvh
Klaus
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
RAF Omega - British army har vel også haft deres egne Omega - Omega Suverän til de neutrale svenske styrker
Benrus (good old Benjamin Lazarus) var stor leverandør i en lang periode direkte til det amerikanske militær - både før Vietnam og efter.
Disse Benrus er linket til Ebay, så de risikerer jo klart at forsvinde når billedet er væk der engang

ligesom Hamilton har leveret en del til militæret - her mit eget og eget billede som bliver

vh
•
Bjørn H._phpbb3_import15705
Unregistered
Meget sjovt i den her sammenhæng at Rolex holder meget lav profil med deres leverancer af færdige ure & halvfabrikata til italienske
og tyske kampsvømmere i 2'den Vk.
Samme krig, andet hold -

Hamilton fik styr på søkronometer masseproduktion -Model 21 - baseret på Ulysse Nardin's konstruktion.
Og min egen favorit: Hamilton4992 - USAF navigationsur (USA's B-uhr

) et "Railroad grade" 24 timers visning ur i super-duper kvalitet
Konrad Knirim's (det HEDDER han altså) site er nok stedet at søge - hvis det er mili-ure der er på tapetet
•
Svar: 1,514
Tråde: 102
Modtaget Likes: 31 i 22 svar
Givet Likes: 38
Sirius-patruljen bruger Casio prg-80 og brugte Prg-40 før den.
MVH
SK
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Citat:Meget sjovt i den her sammenhæng at Rolex holder meget lav profil med deres leverancer af færdige ure & halvfabrikata til italienske
og tyske kampsvømmere i 2'den Vk.
...kunne godt omformuleres til at Rolex ikke har en politik gående på at reklamere for deres leverancer til militære institutioner.
Mvh
Klaus
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
De gamle leverancer frem til ca. 1970 er ok, men alle de nye "sponsorater" er i mine øjne en værre gang markedsføringsgejl. Se blot JLC Navy Seal modeller. Gad vide hvor mange ure de har leveret til den dem? Med stor sandsynlighed nul og en paphat
Mine klare favoritter er nok Blancpains Aqualung og Fifty Fathoms. De blev leveret til flere forskellige enheder i 60-70´erne.
/Mads
•