Central eller sub
Skal et dressur have central eller sub sekundviser nogle siger jo at central er det
klassiske korrekte

Selv er jeg glad for mit dressur som kører med centralviser,men nogle af de dress PAMer
med sub som jeg har set har også virket godt syntes jeg,så man kan måske sige at
begge dele kan bruges og er lige klassiske.

Hvad syntes i Icon_question
Svar
Jeg mener det kan være begge dele (altså ikke på en gang)

Her er dress til dagtid - lyst look - lidt jovialt og alligevel dress. Brunt bælte og sko osv:

İmage

og her til elegant daglig brug - helt enkelt

İmage

Men til aftenbrug:

İmage
İmage

Generelt jo finere tøj og sko - jo mere elegant jo højere er kravet til ædel metal - Gul guld/rose guld hvis det er varme farver. Platin og hvidguld hvis det skal være kolde farver.

Stål er egentlig et kompromis (for at spare på skillingerne) til et rigtig dressur.

En morsom detalje er at Omegas Constellation serie fra 1952 til 70'erne kun findes med stor sekundviser - og det er vel alle dress ure.

vh Baun
Svar
Jeg mener også det kan være begge dele. Personligt hælder jeg lidt mere til sub. Kan ikke helt sætte ord på hvad det er Icon_redface . Men det kan nogen gange give lidt til / på en "for tom" skive Icon_question .

Mvh Clubman
Svar
Det kan sagtens være begge dele, i følge mig!
Svar
İmage İmage

Jeg har valgt et med subseconds Icon_e_smile
Svar
Begge dele er lige dressy, synes jeg Icon_e_smile Super smukke ure, som I viser Icon_cool
De venligste hilsner, John
Svar
En lidt anden vinkel:

Skal der egentlig være sekundviser på et dress ur? Sidder man iført smoking til en stor middag betyder sekunderne vel mindre. Personligt er jeg mest til en stor sekundviser, da jeg synes det giver et mere roligt udtryk, uden at det bliver alt for stillestående - Synes faktisk at en flydende sekundviser giver et mere roligt indtryk end et tik i sekundet - men den mest elegante løsning må næsten være ingen sekundviser.
Just because you're paranoid
Don’t mean they're not after you
Svar
Jeg er klart til at der skal være sekundviser ser så godt ud når den flyder afsted
syntes også at central er klassisk smukt.

Men der er jo flere med sub bla som vist her der også er rigtig smukke så
det er en kringlet sag Icon_e_biggrin
Svar
jacob jensen Skrev:Jeg er klart til at der skal være sekundviser ser så godt ud når den flyder afsted
syntes også at central er klassisk smukt.

Men der er jo flere med sub bla som vist her der også er rigtig smukke så
det er en kringlet sag Icon_e_biggrin

No problem - man skal bare have lidt af hvert! Icon_e_wink

Jeg vil mene at har man ca 10 dressure er man pænt dækket ind til de fleste situationer, men skal man have alle muligheder dækket, bliver det selvfølgelig mange flere.....

vh Baun
Svar
tjaa, skal det være et klassisk dressur, så er der time og minutviser, that´s it. Ellers må jeg nok sige at subsekunder vel om noget er mere klassiske end centralsekunder, skal man referere til hvad der kom først. Centralsekunder er vel en logisk udvikling, som fremmer læsbarheden. Mere interessant kunne det vel være at spørge om et dykkerur skulle have central eller sub, som jeg ser nogle har. Her er der ingen tvivl efter min bedste opfattelse. Jeg har svært ved at se, hvordan man kan aflæse noget som helst i samspil med drejekrans og timemarkører og subsekunder, men det er der måske andre der kan forklare?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)