Mit første automatic
Så fik jeg leveret mit første automatic-ur.

Har læst en masse herinde inden jeg tog valget, været forbi forretninger og set lidt forskellige muligheder samt læst nogle af artiklerne på vintageure. Valget faldt på et Certina DS først, men da jeg ikke kunne finde nogle steder der havde komboen sort skive og lænke begyndte jeg at kigge på nettet. Faldt over et sted der havde uret til en rigtig fin pris, og så måtte jeg købte.

Uret kom med posten i går til mig arbejde, og selvom det er weekend var jeg nødt til at køre ned efter det idag (havde fri og desværre ikke tid i går).

Det var noget særligt at åbne kassen og kunne beundre alle de fine detaljer. Det er som sagt mit første automatic, men det er også en hel del tungere end det Citizen jeg plejer at gå med, da det er i titanium. Jeg skyndte mig ned til en urhandler der kunne hjælpe mig med tilpasning af lænken, og fik kommentaren "Fedt ur du har købt dig" da hun fik det i hånden Icon_e_smile Det blev tilpasset, og jeg var klar til at få det på. Det er utroligt så mange gange jeg har set hvad klokken var i dag Icon_e_smile Bare en detalje som sekundviserens bevægelse, de udfræsede tal i kransen og poleringerne på hornene kan virkelig beundres af en ur-novice som mig.

Nu ville en masse billeder være på sin plads, men jeg har desværre ikke andre kameraer end det der er i min mobiltelefon, så indtil jeg får fingrene i et ordentligt kamera vil jeg skåne jer for billederne Icon_e_smile

/Claus
Just because you're paranoid
Don’t mean they're not after you
Svar
Claus - jeg glæder mig til at se dine billeder af dit første automatic ... det er jo altid noget særligt med dét ur Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
Tillykke Claus!

Det er helt sikkert noget man husker - det første "rigtige" ur!

Fik selv mit for mindre end et år siden, også efter megen søgen og rådføren med herskabet her på sitet! Icon_e_smile

god søndag.

- Morten
mortenb85 [vokal-i-cirkel] gmail.com
Svar
TILLYKKE - velkommen på auto-vognen...og kom så på med nogle billeder Icon_e_biggrin

İmage
Svar
Jeg ville meget gerne levere nogle billeder (Elsker at tage billeder af nye ting), men da jeg ikke ejer et rigtigt kamera er det desværre lidt svært. Må se om jeg kan finde et kamera jeg kan låne.
Svar
Jeg tog en række billeder med min mobil, da jeg fik mit Oris (<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=8956" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=1&t=8956</a><!-- l -->). Langt fra på niveau med fx Claus og Johns fantastiske gengivelser, men dog billeder, som gengiver uret. Hellere 'halv-dårlige' billeder end ingen billeder Icon_mrgreen
Svar
Kan se at dine mobilbilleder er væsentligt bedre end hvad min Nokia 6300 kan præstere Icon_e_smile

Men fik fingrene i et kamera som præsterede at tage et enkelt næsten ok billede. Her er lidt af min arm og mit nye ur Icon_e_smile

İmage
Svar
Fint ur ! Det passer godt i størrelsen på din arm, IMHO Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar
Lækkert ur! STORT tillykke!
Svar
Tillykke Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)