En lille familieforøgelse
Baun Skrev:
Gufle Skrev:Problemet er bare, at det er faktorerene som Image, Prestige og snobeffekt der typisk fastsætter urets gensalgsværdi, fordi disse faktoerer øger efterspørgelsen gevaldigt. Da jeg ikke ønsker at gøre en "dårlig" økonomisk investering, ville jeg alene på den baggrund ikke købe et Grand Seiko selvom du har ret i, at det godt kunne passe ind i en inhouse samling.

Det handler vel bare om at finde et brugt til den rette pris - som med de andre.....

IWC mener jeg også man ser lidt brugt til 30 - 40% af ny pris for visse modeller - eller? - fx. Rattrapanten.

vh Baun

Det har du ret i, men der skal jo være solgt nogle fra nye før, man kan finde dem brugte Icon_e_wink . Jeg ved ikke hvor mange Grand Seikoer der er solgt?.
Svar
Gufle Skrev:
Baun Skrev:
Gufle Skrev:Problemet er bare, at det er faktorerene som Image, Prestige og snobeffekt der typisk fastsætter urets gensalgsværdi, fordi disse faktoerer øger efterspørgelsen gevaldigt. Da jeg ikke ønsker at gøre en "dårlig" økonomisk investering, ville jeg alene på den baggrund ikke købe et Grand Seiko selvom du har ret i, at det godt kunne passe ind i en inhouse samling.

Det handler vel bare om at finde et brugt til den rette pris - som med de andre.....

IWC mener jeg også man ser lidt brugt til 30 - 40% af ny pris for visse modeller - eller? - fx. Rattrapanten.

vh Baun

Det har du ret i, men der skal jo være solgt nogle fra nye før, man kan finde dem brugte Icon_e_wink . Jeg ved ikke hvor mange Grand Seikoer der er solgt?.

Masser - siden 60'erne... Icon_razz

Jeg har ikke undersøgt det, men jeg vil ikke tro, at Grand Seiko, er svær at finde nyere og i flot stand på det Europæiske marked. Mange har øje for at også japanerne kan lave fine ure og køber dem på rejser til lande hvor de er i handelen!

vh Baun
Svar
På Seiko/Citizen forum er Grand Seiko i ret høj kurs.

Jeg har dog aldrig selv ejet/set et, så hvorvidt det stemmer overens med kvalitet/pris - det aner jeg ikke. De tekniske specifikationer og værkerne, synes jeg dog ret godt om Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
Hej Jacob Jensen

Jeg var ude at køre Ferrari gratis Icon_e_biggrin fordi jeg havde hjulpet ejeren med et ur, ikke at det er noget særligt bilen er tilsalg for 299.900 kroner uden afgift, og du har ret med hensyn til Seiko MarineMaster, jeg synes bare at det er et fedt ur, og så kan jeg godt lide Seiko, især fordi vi har været forhandler af mærket siden 1974 det var det år Seiko startede i Danmark, så vi var en af de første forhandlere af mærket i Danmark, så selvfølgelig er jeg lidt glad for mærket på den konto. Icon_e_biggrin

MVH Peter Icon_e_biggrin
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)