"Urmager overmandede røvere"
#1
Citat:Fyens Stiftstidende:

Urmager overmandede røvere

En fynsk urmager overmandede to røvere, der truede med en splatterpistol. Den ene røver slap dog væk i tumulten.

Pokker tog ved en fynsk urmager, da to røvere her til eftermiddag forsøgte at slippe af sted med hans ure på Jernbanegade i Odense.

En kvinde og en mand holdt ellers urmageren i skak med en pistol, men pludselig kastede urmageren sig over den mandlige røver, fortæller vagtchefen hos Fyns Politi.

- Urmageren fik hjælp af en af sine medarbejdere, der stoppede den unge kvinde fra at slippe af sted med ure til en værdi af 500.000 kroner.

Under tumulten slap den mandlige gerningsmand dog væk og smed sit våben fra sig. Det viste sig at være en splatterpistol.

Signalementet af manden lyder på 20-30 år, 170-180 centimeter høj, iført armygrøn kasket og sorte bukser med hvide striber.

Sådan Steen!
Svar
#2
klasse!!!

Underligt , i sidste uge stod jeg og snakkede med steen om det , hvordan man forholder sig når det sker.
Han sagde at man burde smutte ind i baglokalet , men det gør man ikke . Det må man sige at han ikke gør.

mvh

kristian
Svar
#3
I mine øjne er dette dumt og egoistisk. Man kan umuligt kende udkommet, om pistolen er ægte, om det en en psykopat med en skjult kniv man står overfor osv osv. Udkommet var tilfældigvis godt, men i realiteten sætter man bare sit eget og alle andres liv på spil.

Men alligevel mange gange tillykke! Icon_e_biggrin
Svar
#4
Jeg ved ikke hvad jeg skal mene om det...

På den ene side kan det godt betragtes som dumt, det er jo bare ting.

Men på den anden side, så er der efterhånden så meget "sissy" og psykolog - over hele samfundet, at vi engang imellem trænger til at en mand er en mand og slår fra sig med køllen....

Hvor er røverens rettigheder når der skydes på ham eller hvad ved jeg??? Rettigheder my a....

Men som sagt .... svær balance.
Icon_+1
Svar
#5
Ethvert normant menneske er født med et gen hvor man ønsker at forsvare sigselv og det man ejer Icon_cool
Jeg selv ville gøre nøjagtig det samme, hvis jeg så den mindste mulighed for at overmande røveren - og jeg nøjedes nok ikke med bare at holde ham fast, til politiet på et eller andet tidspunkt dukker op. Icon_e_biggrin
Svar
#6
3F Skrev:Ethvert normant menneske er født med et gen hvor man ønsker at forsvare sigselv og det man ejer Icon_cool
Jeg selv ville gøre nøjagtig det samme, hvis jeg så den mindste mulighed for at overmande røveren - og jeg nøjedes nok ikke med bare at holde ham fast, til politiet på et eller andet tidspunkt dukker op. Icon_e_biggrin

Enig det ligger i ens gener familie og egnedele vogter man over
her ville jeg heller ikke bare holde fast der ville blive talt med den seks batteri store mag.lite.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)