Nyt ur til militær brug
#31
copypaste Skrev:Hvor meget sælger du det for og er der nogle fejl på uret?

Vh.
Henrik
Gutter - det er ikke et salgsforum - og snak om priser er personlig besked PB meget bedre til Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#32
Beklager Icon_e_smile
Svar
#33
Jeg kan kun bekræfte, at mange soldater bruger enten Casio G-Shock eller en af Suunto´s modeller.

Men for mit vedkommende, så synes jeg, at man først skal prøve at definere, hvad man til militært brug reelt har brug for, at et ur skal kunne .............. med andre ord, hvad er "need to have" og hvad er "nice to have".

Alle disse funktioner med kompas, barometer, altimeter, thermometer osv osv er da meget smarte, men hvornår har man reelt brug for dem i felten. Ja, kompas måske, men der ville jeg nok foretrække, at bruge et alm. kompas eller en gps, der vil have en langt større nøjagtighed. Det er generelt sådan, at når man bygger alle de funktioner ind i et lille armbåndsur vil de aldrig kunne være ligeså nøjagtige eller pålidelige, som i de "rigtige" instrumenter der er dedikeret dertil.

I min optik, skal et ur til militært brug, kun kunne vise én ting - nemlig tiden !! Og det skal det til gengæld kunne under alle forhold og til alle tider.............. også om natten. Derudover vil det være fint med en roterende bezel, så man kan markere starten af en given tidsperiode og derved følge med i f.eks. hvor lang tid der er gået, siden man er påbegyndt opgaven.

Til militært brug, har jeg i en del år nu brugt en MB Microtech P6502 H3 "Diver" med permanent lysende timemarkeringer og visere. Uret kan også fås i forskellige civile udgaver, der kaldes enten "Traser" eller "Luminox".

Det er enkelt, simpelt og letaflæseligt under alle forhold og så kan det virkelig tåle nogen tæsk !!!

Det kan dog anbefales at bære det på en rem, hvor skiven kan afdækkes eller på anden måde, idet timemarkeringerne og viserne virkelig "lyser op" i natten og derfor kan afsløre ens position, f.eks. under patrulje, hvis ikke de er dækket til.

İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)