"Udtræk fra hovedbogen"
#1
Kære Urtosser.

I.f.m. erhvervelsen af et IWC lommeur, bevægede jeg mig ind i hvidt farvand, hvad angår muligheden for at få et "extract from ledger" fra de forskellige manufakture.

IWC var lige ud af landevejen,- bestilt på netttet formedens 50 chfr., med
ankomst en uge efter. (ganske rart at åbne en konvolut fra IWC,- ikke
ulig modtagelsen af et konfirmatons-fest-telegram Icon_smil) ,- (ryddede op i gamle papirer forleden) !

Denne smertefrie procedure gav mig blod på tanden i.f.m. en gl. Omega.
Der er umiddelbart ikke nogen side på Omega's website, hvorfra man kan
bestille et udtræk, ej heller nogle hentydninger til muligheden.
Jeg tog nu de danske træsko på, og sendte en sædfølgelig mail til Omega,
vedr. dette rutinemæssige udtræk.
Svaret var en længere mail der overvejende beklagede den store interesse og de knappe resourser samt deres store glæde ved min interesse for deres produkter. Tydeligvis ikke møntet på vintage-samlerer.
Imidlertid sluttede mailen med, at jeg evt. kunne henvende mig til en anden "vintage@" postkasse.

Denne nye henvendelse afstedkom et særdeles imødekommende svar,
hvori de bl.a. udbeder sig foto af unicum'et, og højlyden beklager at måtte
opkræve 50 chfr. for den akademiske ulejlighed.
Hvorledes disse 50 chfr. kunne betales fremgik ikke Icon_smil, så måske Omega faktisk gemmer på en gammel Kalvinist munk Icon_smil.

Nå,- en mail mere fremtvang et forkert IBAN og kontonummer.
Nu er jeg blot spændt på hvad jeg kan forvente. Pergament og laksegl ville være passende.

Rolex er i denne sammenhæng komplet umulig. Eneste kontaktmulighed er et fax-nummer, som jeg faktisk planlægger at benytte !!!!!!! Icon_smil


Hvad er Jeres erfaringer med indhentning af information om vintage-ure fra fabrikanterne, og hvad er Jeres holdning til "extract from ledger" ?

V.h.

Jacob
" I like to watch "
Svar
#2
Jeg har fundet info om forskellige vintage Omegaer, på deres hjemmeside. Så ikke helt det samme, men det nærmeste jeg kommer!
Svar
#3
Jeg har prøvet Omega en gang, og det gik fint nok, men langsomt.
Man skal henvende sig til dem pr. email, og så får man et konto nummer (mit virkede) og så gik der ca 3 måneder, så kom der et pænt certifikat i A4 størelse (lidt diplom-agtigt)
Jeg kan desværre ikke komme med et billede, da jeg har solgt uret videre.

En lille side note: Man kan også henvende sig ang. sine nyere Omegaer, og få tilsendt det oiginale chronometer certifikat (også henvendelse pr. email)

Mine erfaringer med Omega er gode, men man skal have god tålmodighed, mine chronometer certifikater tog også ca 3 måneder.
İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)