Kvalitet og finish til billigst penge ?
#1
Kære Alle !

Jeg fornemmer, at rigtig mange herinde hælder til Seiko, når der tales om japanske ure. Selv er jeg den glade ejer af et Citizen NY2300 (et eller andet), som jeg bruger hver dag. Umiddelbart har jeg svært ved at se, at Seiko ligger langt over i kvalitet og finish. Modellen, som jeg bærer, er absolut den billigste i Citizens linie, så når I sammenligner med Seiko modeller, så hav venligst det in mente.

Når vi bevæger os i de billigste automatiske urlag, sub. 1000 kr., kan man så få bedre pris/kvalitetsforhold, når man indtænker finish, end dette: (rem er eftermonteret, uret er i matteret og poleret stål)

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
#2
helt Enig det to mærker ligger ret lige. når vi taler vintage havde citizen typisk lidt kraftigere kasser. Men Seiko har altid været mest kendt i dk og folk er vane mennesker .
vintage Orint er også virkeligt overset.

ps Fedt ur og det giver et flot spil med den læderem der virkelig fremhæver kassen
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
#3
Er også generelt mest til Citizen af de to. Er den lykkelige ejer af et PINGO Icon_cool
Svar
#4
Hej

Seiko er verdens mest kendte urmærke. Icon_e_surprised

MVH Peter
Svar
#5
Tja...
Og selv om det er kendt behøver det jo ikke være det bedste....!!! Icon_e_confused
Som der bliver skrevet er der jo også Orient, bare for et eksempel. Det er jo vældig godt altsammen, men husk at det kan være umådelig svært at få reservedele til japanske vintageure, for ikke at sige umuligt. Gamle seikoautomatik ure har jo det lille problem med at deres fjederhus/fjederhusbro bliver slidt rimeligt hurtigt. Et problem man ikke hører meget til, hvilket har undret mig alle dage. Har skiftet mange foringer i fjederhusbroen, så jeg har lidt svært ved at se hvor kvaliteten ligger i seiko, nok et meget overset problem. Eller er det bare mig der går i for små sko... Icon_e_surprised

Mvh Lars
Svar
#6
Jeg vil nu mene der er grund til at seiko er så kendt.
Jeg vil mene de laver kvalitets produkter, har da efter hånden et par seiko ure vintage så vel som nye og har aldrig haft problemer med nogle af delene.
Jeg er ikk urmager så dermed ikk sagt at det ikk er et peoblem med slitage og reservedele.
Men sådan som jeg ser det har det også noget med kvalitet kontra pris.
For du kan sagten få et billigt seiko som kan tjene dig i rigtig mange år, og nå det så giver helt op so kan har de fleste nok råd til at skille sig af med det og købe et nyt.
Det er derfor jeg tror seiko er blevet så kendt.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
#7
Det bliver let lidt besværligt når man måler kvalitet - et mærke op mod et andet - rolex religiøse mod omega troende osv.

Citizen er drønhøj kvalitet til pengene - Lars indlæg om problem med Seiko og andre Japaner reserve dele er meget relevant desværre.

Seiko og Orient osv har masser af skønne ure på programmet gennem tiden også - så det fører ikke langt at ville stemme om hvad der er bedst tror jeg
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#8
Hjemkommet er et eksemplar af Citizens Eagle 7 linie (alternativ til Seikos 5 linie). 150 kr. for et ur fra 80´erne i god stand. Uret er i både mat og blank stål.

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
#9
Det ser godt ud med den rem til og til den pris kan det jo ikke andet end være en god handel.

Lidt specielt med facet kanterne, men det klæder uret på en eller anden måde.

Tillykke med det.

Thomas
Svar
#10
Hej

Jeg skrev at Seiko var verdens mest kendte urmærke, ikke det bedste, men man får ekstremt meget for pengene. Icon_e_biggrin

MVH Peter
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)