Svar: 955
Tråde: 58
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Union startede oprindeligt i1893, 0g gik konkurs i midt 1920erne, pga de ikke fik omstillet produktionen til armbåndsure.
Union genopstod så igen i 1996 under urmærket "Glashütte" (datterselskab). Pga "Glashütte"s store fremgang, så skulle de bruge alle de værker de producerede, og kunne deror ikke tilgodese Union, hvilket gjorde at de valgte at lukke Union (i 2006 mener jeg)
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
Mener jeg så en reportage fra Glashütte fabrikken i 2004, hvor der billeder af en CNC fræser, som fræsede Union Glashütte signerede platiner!
•
Svar: 208
Tråde: 65
Glashütte er ikke (kun) et varemærke, men navnet på en lille by, med stolte urmagertraditioner. Lange & Söhne, Glashütte Original, Union, Mühle med videre.
Da jeg ikke har midler til at køb af Lange & Söhne har jeg holdt mig til GO og Union. Jeg har altid troet at Union også lavede deres egne in-house værker.
At det nu er ETA skuffer selvfølgelig lidt og at det tidligere har været leveret fra GO er nyt for mig, men gør det selvfølgelig ikke til et ringere værk, vel tværtimod.
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
HJunker Skrev:Glashütte er ikke (kun) et varemærke, men navnet på en lille by, med stolte urmagertraditioner. Lange & Söhne, Glashütte Original, Union, Mühle med videre.
Da jeg ikke har midler til at køb af Lange & Söhne har jeg holdt mig til GO og Union. Jeg har altid troet at Union også lavede deres egne in-house værker.
At det nu er ETA skuffer selvfølgelig lidt og at det tidligere har været leveret fra GO er nyt for mig, men gør det selvfølgelig ikke til et ringere værk, vel tværtimod.
Nu er min henvisning til Glashütte fabrikken en henvisning til Glashütte original... Som jeg også mener er den største i Glashütte.
Men jeg er 100 % sikker på der er et link mellem glashütte original og union glashütte!!
•
Svar: 70
Tråde: 5
Flotte ure, men lidt synd hvis det ikke længere er GO værker som ligger i urene. Så går lidt af charmen af dette meget oversete mærke (blot min mening). Før var det lidt som at købe en Skoda (ment på den gode måde): Der stod ikke VW på uret, men indeni tikkede der et VW hjerte!
Er der nogen som ved hvor de nye priser ligger?
- Michael
•
Svar: 184
Tråde: 14
Du har ret Rune; linket ligger i, at begge firmaer er ejet af Swatch Group.
Den ny kollektion fra Union sælges p.t. kun i Østrig og Tyskland.
•