Mont Blanc ur
Sidste år i februar var vi på Tenerife. Det var her først etape af min "urgalskab" startede.

Jeg så en reklame for dette ur og blev dybt facineret af det. Jeg syntes det var/er utroligt smukt.... Prisen var jeg dog ikke så begrejstret for, men tingene ændre sig som bekendt Icon_e_biggrin

Nu er her så en auktion hos min favorit ebay'er, men Mont Blanc er vel ikke "rated" så højt herinde?

[url]"http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=280237725297&ssPageName=STRK:MEBI:IT&ih=018">http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... :IT&ih=018[/url]
Svar
Det hæger nok liddt sammen med at prisen her som standard 23xx Euro er ganske høj for et 7750 ur - men Mont Blanc har da godt navn og er ikke dårligt forarbejdet, så det er da OK - man ser jo selv prisen.

Man betaler nok noget mere for navnet end for mange andre 7750 ure - selv forarbejdningen taget i betragtning - og som ur historie fortæller det måske heller ikke så meget - så jeg ville ikke af med de penge -
God sælger og dermed også høje priser, nok over 1000 euro inden slutfløjtet lyder - og det er måske heller ikke så skørt

Du kan finde mere og sjovere + højere gensalg - og mere ur historisk spændende til den pris Tukjær

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Det hæger nok liddt sammen med at prisen her som standard 23xx Euro er ganske høj for et 7750 ur - men Mont Blanc har da godt navn og er ikke dårligt forarbejdet, så det er da OK - man ser jo selv prisen.

Man betaler nok noget mere for navnet end for mange andre 7750 ure - selv forarbejdningen taget i betragtning - og som ur historie fortæller det måske heller ikke så meget - så jeg ville ikke af med de penge -
God sælger og dermed også høje priser, nok over 1000 euro inden slutfløjtet lyder - og det er måske heller ikke så skørt

Du kan finde mere og sjovere + højere gensalg - og mere ur historisk spændende til den pris Tukjær

vh

Ja, jeg ved det. Burde nok være en Speedmaster næste gang.....
Svar
Det lyder da langt mere fornuftigt En manuel med plexiglas 321 eller 861/1861 værk - eller en broad arrow automatic.

Du skal af med noget med 12 til 26 K afhængigt af værk og model, men du får i alle fald meget ur og megen ur-historik, og gensalgsværdi i forhold til meget andet

Mont Blanc er ikke for samlere som dig - det er for en der vil have et eller få ure og gerne et kendt ur og mener at Mont Blanc laver gode skrive redskaber og lugter og skilter penge - og så er det da helt OK, men ikke som samlerobjekt (nå den har vi jo haft så ofte Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Gå langt uden om Montblanc, den er svær at sælge igen, og jeg tvivler på at du vil beholde den ret længe.

MVH Peter
Svar
Se der er jeg ikke enig. Jeg ved ikke noget om urets kval. men jeg synes, at det er for konservativt kun at holde sig til ure med 100 års historie bag sig. Det levner ikke megen mulighed for nye producenter. Hvad med de nyuddannede topurmagere, der starter for sig selv (F. P Journe etc.)? I MB's ilfælde er der måske mere tale om designerur, men jeg har nu altid synes, at de er sluppet meget smukt fra det.

Fik lige stukket et Baume & M Capeland Chron Chronometer i hånden i sidste uge. Et ur, der minder meget om ovenstående. Tungt og fedt. Det er brugt og ejeren vil have 12.000,- for det.
Svar
FP Journe er noget helt andet... De er horologisk nyskabende, har det håndværksmæssige i orden og har opbygget sit navn inden for haute horlogerie! Det kan man ikke helt sige at Mont Blanc har!!

Mont Blanc er faktisk gammelt, fra ca. år 1900. Men problemet er er at de er alt for markedsorienterede. Det hører jeg også flere "fountain pen" samlere på TZ og lign. sider sige!!
Det kan man jo heller ikke sige om FP Journe, de laver ure for urenes skyld... En passion for haut horlogerie!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)