Skiverenovering
Jeg har for nylig købt dette JLC Master Classic fra først i 90'erne. Skiven har en gul misfarvning. Nogle vil måske synes dette blot er en dejlig patina, andre vil heller have den helt hvide skive.
Jeg læste et andet sted om muligheden for at renovere skiven, kan dette anbefales eller skal man prøve at finde en original skive i bedre stand?
Hvis renovering anbefales, hvem er så god til dette job?
İmage
Svar
prøv at kontakte peter halse i horsen , har tidligere set noget at det han har lavet ved gamle omega'er det er super flot.
prøv evt at søg efter det her på forumet , ved der findes en tråd med nogle eks.

mvh

kristian
Svar
Jeg tror Peter Halse er ret god til det med at rense - men det kan jo blive skjoldet i værste fald
JEG VILLE ALDRIG røre den skive - lige så lidt som jeg ville slibe en Chesterfield kommode ned og ny lakere den.

Flot ur som vel kommer med til vores GTG den 9/7 (lukket for yderligere deltage desværre med mindre der kommer afbud)

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Nu bliver patina altid meget, meget værre af at blive vist på et godt foto her på siden - set med det blotte øje er det en fin skive som ikke "trænger" til renovering.

Men - hvis Peter mener han kan rense den ville jeg nok lade ham prøve. Peter kan som regel ret hurtigt se om det er noget han kan gøre noget ved. En risiko for skjolder er der vel nok, men ikke stor vil jeg mene.

Dette Samaster 120 ser med det blotte øje ret nydeligt ud - man kan selvfølgelig godt se at det ikke er knaldsort mere, men ensfarvet jævn bleget sort... På close up foto ser man patinaen detaljerer og ikke som en jævn farvning/misfarvning.

Kan man iøvrigt skaffe den manglende perle kl. 12.00 - jeg er også interesseret selvom den ikke kommer præcist kl. 12.00 Icon_razz

İmage

İmage

İmage

undskyld jeg blander Omega ind i JLC .... men det handler da om skiver Icon_redface

vh Baun
Svar
Baun Skrev:undskyld jeg blander Omega ind i JLC .... men det handler da om skiver Icon_redface

Kan man forvente andet, Baun? Icon_rolleyes Icon_e_wink
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)