Svar: 1,193
Tråde: 48
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Det er samme Seagull Venus 175, som du finder i Ingersoll, Wagner, etc. Fine til prisen.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Jeg er enig i at de er fine nok til prisen - men de kan ikke rigtigt sammenlignes med de originale venus 150 fra Schweiz. Dels er metallet som anvendes ikke samme - dels sker der ikke samme håndfinish af værkerne
Jeg ved ikke, men har meget klar mistanke om, at eks blåede skruer intet har med blåede skruer i den oprindelige opfattelse (varme) men helt enkelt er farvede for at give den illusion.
Gode til prisen. - Det tror jeg meget af det som kommer fra Kina og Rusland er. Jeg har selv rejst meget i Kina (5 gange om året i en længere periode) og besøgt produktioner, og de har god orden i sagerne når det drejer sig om kvalitetskontrol, men materialerne er nu en gang ikke altid i orden - og tiden tillader ikke meget hånd finish, arbejderne er ofte kun relativt kort på hver fabrik (1-2 år oftest max) og miljøet kan være alt fra næsten perfekt til rædsomt.
Jeg ville ikke som samler gå efter en Kinesisk Venus 150 eller russiske pendenter til Valjoux i div. former. Der er gode klassiske ur at få med den
ægte vare - også til priser der kan betales
For en ung mand der bare vil ofre 3000 kr på et ur - og ikke skal samle men bare have et ur - DER er de et alternativ
vh
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Nu hvor CNC maskiner vinder frem, er problemet med Kinaværker mere og mere materiale kvalitet!
•