Hva´ ka´ man få for en ti´er ?
Kære Alle !

Undskyld for den misvisende overskrift ... ti-eren skulle have været skiftet ud med 385 kr. ..., sorry !

Hvad har jeg så fået:

Enicar Ocean Pearl fra slut 60´erne: (uorignal rem skiftes: Sølv, guld og hvidt skriger på nogle spændende brunlige nuancer ...)
İmage

Original bagkasse med flotte dekorationer:
İmage

Original logo-krone:
İmage

Originalt inhouse AR-1140 værk: (testes i øjeblikket)
İmage

På armen (super behageligt at have på):
İmage

Dette er mit første vintage køb. Synes selv uret er flot, enkelt og tidløst. Prisen er vel ok ...

Tak til hannover og RunesS for alle rådene undervejs ! Super-lærerigt at være en del af dette forum !!

Hvad synes I om uret ?

Baun, jeg har snart fødselsdag, så måske du skal til at øse mere ud af dine Omega erfaringer, så jeg kan få et "rigtigt" ur ? *smil*
De venligste hilsner, John
Svar
Dejligt ur - men ja - ny rem - gerne lidt kraftig - halvblank - brun - mørkebrun - sågar helt blank - ev med kroko mønster.
Nå du skal stå med lidt remme og holde dem op på uret, så bliver det let
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Flot ur, det havde jeg også snuppet til den pris.

Så tillykke med dit første vintage ur, også herfra.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Jeg er ovre i en halvblank brun/sort krokosag, med lidt "foer", så du er ikek så langt fra, hannover !
Svar
Smukt og tidstypisk Vintage ur.

Jeg kender ikke rigtig priserne og efterspørgslen på det mærke, men under 400 kr er vist altid ok for et smukt Vintage ur fra en god producent.

Fin start - og husk - det første Vintage ur må du ikke skille dig af med! Det vil altid være morsomt at have i en samling!

vh Baun
Svar
Har lige budt på en original Enicar rem med originalt buckle fra starten af 70´erne (NOS).

Foreløbigt har uret gået i 32 timer og tabt knapt 1 sekund. Det er vel ok - indtil nu ?
Svar
Uret har gået fra d. 25.06.08 fra kl. 13.05 til d. 27.06.08 kl. 7.15, altså godt 42 timer - på én fuld optrækning. Uret var ikke gået i stå, men da det havde gået over de forventede 40 timer, så kunne det jo lige så godt få lov til at fortsætte tikkeriet. Det har tabt 1 sekund.

Synes det er meget godt gået af et 40 år gammelt ur. Min belønning er så, at jeg ikke sender det til service *smil*
Svar
Så er du fanget....

Det er det der er så fasinerende - at man i 50 og 60'erne kunne lave så fine værker at de bare tikker derudaf stadig uden mindste problem.

Jeg vil vove den påstand at et mekanisk værk i samme kvalitet idag ikke kan købes i ure under 10K!

Og du har ret ingen grund til service så længe det går perfekt og så vidt jeg kan se er der stadig plads til justering!

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Jeg vil vove den påstand at et mekanisk værk i samme kvalitet idag ikke kan købes i ure under 10K!

Og du har ret ingen grund til service så længe det går perfekt

vh Baun
Støtter begge dele. det er da forunderligt at ure som ikke den gang har været blandt de dyreste og mest eksklusive - stadigt næsten uden service holder tid og gangreserve her 40-50 år efter de blev samlet - en af de helt store fascinationer ved vintage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Joepete Skrev:Kære Alle !

Undskyld for den misvisende overskrift ... ti-eren skulle have været skiftet ud med 385 kr. ..., sorry !

Hvad har jeg så fået:

Enicar Ocean Pearl fra slut 60´erne: (uorignal rem skiftes: Sølv, guld og hvidt skriger på nogle spændende brunlige nuancer ...)
İmage

Original bagkasse med flotte dekorationer:
İmage

Original logo-krone:
İmage

Originalt inhouse AR-1140 værk: (testes i øjeblikket)
İmage

På armen (super behageligt at have på):
İmage

Dette er mit første vintage køb. Synes selv uret er flot, enkelt og tidløst. Prisen er vel ok ...

Tak til hannover og RunesS for alle rådene undervejs ! Super-lærerigt at være en del af dette forum !!

Hvad synes I om uret ?

Baun, jeg har snart fødselsdag, så måske du skal til at øse mere ud af dine Omega erfaringer, så jeg kan få et "rigtigt" ur ? *smil*

[url]"http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=300234990660">http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0234990660[/url]
for "små" 7500 kr. kunne man haft fået et dejligt lækkert AP. det må da siges at være knaldbilligt!! Nogen der kan kommentere på værket? Det var meget sparsomt hvad jeg kunne finde på nettet på en AP-kal.2151
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)