Seiko SKX007J Vs. Citizen NY0040-09EB
#11
Hej

Både remmen og kronen på Seiko finder jeg behagelig, men natoremmen er selvfølgelig mere behagelig at gå med, indtil man har svedt for meget, for så bliver den ubehagelig at lugte til. Icon_e_biggrin

MVH Peter
Svar
#12
Så kom den glædelige dag hvor jeg modtog mit ur.

Det eneste problem er at der kommer en lille/stor kondens plet midt på glasset når jeg går med det.
SÅ mit spørgsmål er om dette er normalt. Pletten forsvinder igen når jeg tager uret af og lader det ligge lidt.

Mvh. Bornerup
Svar
#13
Jeg går ud fra at du mere inde i selve uret.
Det lyder som en defekt pakning, og det skal sælger jo gøre noget ved da det er et nyt ur du har købt.
Det skulle meget gerne være tæt,det er jo et diver.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
#14
Ja glemte vist at sige at det var inde i uret.
Håbede lidt på at der var en der sagde at der var helt normalt, og at det forsvandt Icon_e_wink - da det er lidt besværligt at sende det retur til Singapore.
Svar
#15
Der skal ikke være kondens i uret, det betyder nemlig at der er vand inden i uret.

Jeg har tidligere haft et ur jeg havde købt i singapore afsted til Seiko i DK, via en lokal urmager, han var flink og tog ikke noget for det.

Men reglen er at du skal betale fragten den ene vej til Seiko DK (Arberg Time som ligger i Lyngby) og så skal det laves under den internationale garanti.

Men irriterende er det naturligvis.

Thomas
Svar
#16
Jamen så er det slet ikke så galt som jeg regnede med.
Dog er det stadig træls at skulle sende et ur ind som jeg har haft i 9 timer.

Jeg takker for råd og vejledning.
Svar
#17
Hej

Der behøves ikke nødvendigvis være fejl i dit ur, det er som regel et spørgsmål om store temperaturændringer, der kan give kondens i uret, tag for eksempel et ur der er vandtæt til 1000 meter og læg en isterning ovenpå glasset i cirka et minut og bagefter er der dug i uret, og det er ikke fordi uret er utæt, men på grund af at man afkøler luften inde i uret.

MVH Peter
Svar
#18
Havde også haft temperaturændringer mistænkt for at være synderen. Hvis det er det, vil det så gå over, eller vil det blot forsætte.

Hilsen Bornerup
Svar
#19
Når der er kondens i et ur er det altid pga. temperaturen, men hvis du ved alm. brug får kondens i uret så er det ikke normalt.

Hvis uret har ligget et koldt sted og du så tager det på så kan der måske pga. temp. ændringen dannes kondens, men det skal være undtagelsen frem for reglen.

Thomas
Svar
#20
Hej

Som vejret er iøjeblikket kan det nemt fortsætte.

MVH Peter
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)