Aktionen jeg vandt
Så vandt jeg en auktion på ebay.

Denne gang er det et Lucerne Mechanical diver det stod på.

Det skulle gå perfekt og har lige været til service.

så nu bliver det spændende at se hvor god stand det er i.

İmage

Nogle der kender uret, og evt. har en historie bag.?
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Ikke ud over hvad jeg skrev da du havde en tråd oppe om et NOS - som jeg ikke lige husker om det var dette. Jeg skrev:

Det er så en vintage - i øvrigt synes jeg ganske OK udseende sag.

Lucerne er en gammel fabrik som gik ind da quarts kom ud. Jeg vil tro det er fra dem, og det passer meget godt med vintage NOS, men teoretisk kan nogen ha købt navnet som det sker med så mange af de gamle navne. Det skulle dog forudsætte det var nyere, så regn med gamle Lucerne

Nok en eller anden AS eller lignende type værk i den, nok ikke nogen vældig fin sag værksmæssigt, men omvendt, de går nu ret pænt og mange af de værker var mindst lige så gode som billigere værker i dag er - dog med et lille point om at ETA28xx er arbejdsheste som nok ikke er set til den pris de kan sælges til, nogensinde tidligere
vh Icon_e_smile

Den kan teoretisk set også ha en ETA, men mit gæt er nok noget andet - som kræver åbning og det ville jeg ikke rode med hvis jeg var dig. Om den lige er serviceret så bør sælger næsten kunne få opklaret hvad der driver den

Det ser ud til at være i rigtigt flot stand men en vis patinering af tritium sådan umiddelbart
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Det ligner umiddelbart et ur i en chromekasse, hvis der står stainless back på bagsiden af uret er det i en chromekasse.

MVH Peter
Svar
Hvor vil du hen med det Icon_e_smile
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Hej

Jeg ville blot oplyse om hvad materiale uret var udført i, da chromekasser ikke trækker de bedste priser, men ret mig hvis jeg tager fejl. Icon_e_confused

MVH Peter Icon_e_surprised
Svar
Jeg kan ikke lige ud fra billedet se om det er det ene eller andet (ser ikkebilledet af bagsiden?) men Hvis der står Stainless Steel Back, så er det efter al sandsynlighed chrom på selve kassen.
Står der bare Stainless steel - uden back efter sig, så er det normalt stål selve uret.

Chromkasser giver ikke samme priser som stål kasser, da chrom, som guld-double - kan slides af. En del ure er "kun" lavet med chrom kasser - og det er så det - hvis man vil samle dem

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)