Valjoux 234 og Jørgen Krognos
Jeg har før vist en valjoux 234 drevet Neptune/Enicar med emalje dial
İmage
Den er jo lidt sjov med guldhus med scharnier dæksel på bagsiden, lidt som lommeur (hvad den aldrig har været.)
De har dog tænkt galt synes jeg, ved at der under dækslet som jo er til at åbne, var et helt nyt andet heltt normalt dæksel.

Maskinen er en skønhed (de der vil kan jo ev se den i Tudor worldtimer eller visse Panarei til over 80.000 ved at google)

Jeg bad derfor Jørgen Krognos om en fuld service (splittet til atomer og samlet med frisk olie - ikke antydning af slidmærker i skruekærver eller andet) OG om at lave en glasbagside til det. (den gamle kan jo bare gemmes for originalitet) (øv hvor er jeg misundelig på jer der kan tage billeder)
İmage
Det er lavet mere end flot - så den viser hele værket, og så scharnier låget klikker nydeligt på plads i sin kant. Uret har, på de 3 dage jeg nu har haft det efter operationen, vundet 3 sek = 1 sek. per dag, så stor ros til Jørgen for det hele

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
det er rigtigt flot med et værk som bestemt kan bære en glas bagside
som (for mig) dressur sidder det lige i skabet

hvor stort er det
Svar
Tak du - det er 39 mm uden krone - og ja absolut dress må det høre under. (sjovt nok har vi haft en tråd netop om kronografer var tool eller dress, og jeg synes de kan være begge dele, afhængigt af materiale og udseende)

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
det er jeg enig i tror mange bruger chrono. ure mest til pynt
39mm er en pæn størrelse til dress (hvis man kan bære det)
Svar
Flot skive og værk, ikke så vild med guldure, men passer det jo fint til skiven synes jeg.

Et lille sidespørgsmål, går du med alle disse vintageure, eller er der enkelte som er for skrøbelige/for svære at skaffe, til at du vil risikere at gå med dem?

Thomas
Svar
Jeg går med dem alle. De er ikke specielt skrøbelige. Den her i tråden er jo slet ikke gammel og har fuld stødsikring og alt, men naturligvis må man tage lidt hensyn hvis det er ure uden stødsikring.

Jeg går med alle på skift til skiftende humør - henter i banken nogle stykker og bytter ud - og jeg har ALDRIG ved brugen af et ur oplevet at det er gået i stykker.

Jeg bader/dykker - ikke med vintage - og tar dem af hvis jeg motorsaver o.l. men ellers - de klarer det hele med bravour

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Uha de gl. Valjoux kolonnehjuls værker er kræs Icon_cool Fra en tid hvor håndværket var i højsædet og inden der gik CNC, produktionsoptimering og plastic i den... Icon_e_wink

/Mads
Svar
Lækkert værk! Icon_smil

Mvh.
Svar
Se - det er kræs!

John, tak fordi du delte dette vidunder med os. Smukt, smukt, smukt - jeg må hellere finde en Valjoux 23x til samlingen.

# Stefan
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Fuck hvor er det flot det der!!! Det er det jeg mener med glasbagkasse på den fede måde!
Ikke alt det der grumme moderne ETA, men glasbagkasse... Icon_cool
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)