Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
ET Skrev:Ok - tak for hurtigt svar
Lyder som noget jeg lige skal tage tilløb til
Men der er mange fristelser på ebay
Har du at gøre med en sælger med ex 900 feedback hvoraf 99% er positive, så kan du normalt regne dine chancer for gode. Han kan naturligvis tage fejl af et ur, men vil så normalt også give dig returret
Link til det her evt. eller prøv ebay.de som har færre fakes, men hvor du stadigt skal checke sælger inden du overvejer uret (feedback)
vh
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Stinger Skrev:Den største fare er nok at over halvdelen af de dyre ure på ebay er falske.
Overdrivelse fremmer forståelsen

Størstedelen af urene på ebay er nu ok, men der er nogen hvor sælger nok ikke ligger inde med uret og hvor han har stjålet billederne andensteds på nettet og opretten en annonce. Jeg vil nu mene at antallet er begrænset. Værst i UK. Det er sjældent der er billeder af fakes, og ebay gør hvad de kan for at slette annoncerne. Men klart det forekommer. Den tyske ebay er god til at "rydde op" i fakes. Igen UK der er ringest.
Tjek sælgers feedbacks og har han solgt dyre ure før kan du trygt handle med ham. Men helst +20 positive på dyre ure.
Husk på at der typisk skal tillægges ca. 5 % i prisen ved paypal idet de kører med elendige kurser. Der de tjener deres penge. Det er nu sælger der er "taberen" i denne situation.
/Mads
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Yes - som Mads skrev "overdrivelse fremmer forståelsen". EBay er ganske OK og der er nu ikke ( ikke engang i UK ) ½ del fakes. Er man almindeligt forsigtigt, studerer sælgerens feedbacks ordentligt, tror ikke at man kan få noget foræret, er der ikke de store problemer.
Men pas på bling-bling og sammensatte ure... i US har man en hel anden holdning til modificering med "aftermarket" dele ( = man blæser på den originale ) og 90 % af brillantskiver, lynetter osv. er produceret i østen. Og, desværre, disse rædsler er ved at sive ind i DK gennem Lauritz.com som sælger lystigt de her uoriginalt pyntede originale Rolex modeller ( oftest Datejusts M/K osv. mindre interessante modeller og næsten altid fra deres Herlev showroom ).
Og, "køb sælgeren, ikke varen" er nok det bedste, der er sagt. En god dialog før man placerer sit bud / trykker på "BuyItNow" knap kombineret med feedback studier & satsen på den sikre er nok vejen. Man bør altid at se på bydere i sælgerens tidligere auktioner. Nu har eBay begrænset adgangen til byderdata, men man kan stadigvæg se, hvor mange feedbacks bydere har, hvornår de er oprettet osv. Ser det ud som om det er de ca. samme fem profiler med alle 1 - 5 feedbacks, som har budt i alle urauktioner, sælgeren har haft, er det bare at gå videre.
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Jeg har sendt ca. 8.000 til en sælger på eBay - det blev gjort med bankoverførsel...jeg ville ALDRIG sende 65.000 til en sælger i USA el. England eller nowhere - uanset hvormange positive feedback han havde. OK hvis jeg havde et par mil. i banken, men det har jeg ikke.
Hvis du har 65k kan uret nok findes i DK, Sverige eller Tyskland....måske for et far tusinde extra...
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Svar: 304
Tråde: 45
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
jeg har flere gang købe ting fra eBay men vil ikke nogenside købe noget over 10k der. jeg har oplevet mange som har fået vare som svarer ikke helt i hvad det reklamer for, og selvom sælger har mange tusind positive feedback, du skal være sikkert på at han solgt mange af de dyre ure i samme klasse før.
En anden ting, når du betale gennem paypal, der vil dække en lille forsikring sum, men det handler om ikke mere end 500$ eller noget lign. Hvis du ikke har paypal konto, det vil også gået nogle dage før du kan betale de stor sum, da du skal vente på verificeret kode gennem bank transaktion.
held og lykke...
•