sende ure ud af landet
Hej

Nogle herinde som har erfaringer med at sende ure til eks. frankrig??
Dvs. Værdiforsendelser med tracking osv!!

Mvh Thomas
You never actually own a Patek Philippe.
You merely take care of it for the next generation
Svar
Det burde der ikke væreproblemer med. En pakke til Frankrig forsikret for 20.000kr tager 2 dage at nå frem og koster 275kr i porto.

Du kan selv søge inde på postens hjemmeside, der udfylder du bare land, pris, vægt osv osv
Svar
Der er meget stor forskel på de enkelte lande, eks. til Sverige kan værdipakker kun sendes op til 8000 dkr.

Undertiden er det billigere og sikre at sende uret som værdibrev og så sende kassen som almindelig pakke.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Man kan ikke bruge hjemmesidens udregner da der som Bjarne skriver ofte er loft på maks beløbet. Dette loft er ikke integreret i deres system. Du skal ringe og spørge. Men ofte kan man ikke sende for mere end 8-15 k.

Er pakken dyrere er eneste løsning kurerfirmaer som TNT, DHL, ect. Problemet her er bare at de ikke vil forsende forsikret fra DK. Tåbelig regel da deres udenlandste afdelinger glædeligt sender forsikret. Aner ikke hvorfor det er sådan.

Anyway fidusen er så at du får din udenlandske modtager til at arrangere forsendelse og afhentning. Dermed kører den gennem fransk kurerfirma og der kan sendes forsikret. Det virker... Icon_e_biggrin

/Mads
Svar
Tak for oplysningerne, rart at vide, "prutter" stadig om prisen, men godt at vide lidt om forsendelsen hvis vi bliver enige

Mvh Thomas
You never actually own a Patek Philippe.
You merely take care of it for the next generation
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Man kan ikke bruge hjemmesidens udregner da der som Bjarne skriver ofte er loft på maks beløbet. Dette loft er ikke integreret i deres system. Du skal ringe og spørge. Men ofte kan man ikke sende for mere end 8-15 k.

Er pakken dyrere er eneste løsning kurerfirmaer som TNT, DHL, ect. Problemet her er bare at de ikke vil forsende forsikret fra DK. Tåbelig regel da deres udenlandste afdelinger glædeligt sender forsikret. Aner ikke hvorfor det er sådan.

Anyway fidusen er så at du får din udenlandske modtager til at arrangere forsendelse og afhentning. Dermed kører den gennem fransk kurerfirma og der kan sendes forsikret. Det virker... Icon_e_biggrin

/Mads

Mads det er ikke helt rigtig, jeg har lige sendt et ur til 80K til udlandet med DHL forsikret, de vil forsikre til maks 50.000us$, prisen er 1% af beløbet.

Søren
Svar
Balleby Skrev:
Mads Gjødesen Skrev:Man kan ikke bruge hjemmesidens udregner da der som Bjarne skriver ofte er loft på maks beløbet. Dette loft er ikke integreret i deres system. Du skal ringe og spørge. Men ofte kan man ikke sende for mere end 8-15 k.

/Mads

Mads det er ikke helt rigtig, jeg har lige sendt et ur til 80K til udlandet med DHL forsikret, de vil forsikre til maks 50.000us$, prisen er 1% af beløbet.

Søren

Få det på papir fra DHL. Købte engang en daytona i tyskland som blev stjålet på vejen. DHL havde forsikret den, men ved udbetaling sagde de at det var særligt fragt gods og sælger fik ikke en krone.

Mvh Morgan
Svar
Hvis der står ur på papirerne og forsikring på XX så kan de vel ikke trække i land efterfølgende.

Søren
Svar
Når man sender ure, smykker eller andet som falder i kategoriet "særligt indbo" med PostDanmark eller hvilken som helst kurerfirma ( FedEx / UPS / DHL etc ), SKAL man tegne en forsikring / benytte deres værdikategori. Almindeligt pakke, som f.eks. hos PostDanmark er sikret automatisk op til 4.400 + betalt porto, er IKKE forsikret hvis den indeholder "særligt indbo". Samme gælder i de fleste EU lænder.
Man kan dog altid tage chancen med kurerfirmaer, har aldrig hørt at der skulle have forsvundet noget. Men PostDanmark... HerreBevares: Tyverier er - i flg. min nedskreven statistik - blevet ca. 12 doblet siden 1998.
Og PostDanmarks nuværende sagsbehandling ang. forsvundne sendelser er under al kritik - de prøver, også i de klokkeklare tilfælle, spise kunden af med pølsesnak ( i et tilfælle for nyligen blev jeg tilbudt en kursus (!!sic!!) i at lave pakker... hvad det så end har med PostDK´s forsvind af sendelser at gøre... ).
Den bedste løsning jeg har fundet frem til er at lave en aftale med min forsikringsselskab, få betingelserne på en mail eller på papir. Dette ang. både postforsendelser til udlandet og ditto med kurerfirmaer.
At forsikre et maleri for værdi kr. 30.000 til NY med PostDanmark kostede mig kr. 275 ( og i aftalen var der bl.a. at som indehold og værdi, vil der skrives "bøger, værdi US $ 35" for ikke at tiltrække opmærksomheden. Så, sig ikke at forsikringsselskaber er ufleksible Icon_e_wink . Pakken kom frem i NY uden problemer ). Forsikringsprisen er meget varierende og afhængigt af din kundestatus og / eller din assurandør samt selskabet du bruger.
Men - Postmand Per er død. Desværre.
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)