Vintageure på Ebay
Jeg er på jagt efter et Omega Seamaster fra mit fødeår 1956.
Prisniveauet herhjemme er åbentbart ca. 4000 kr. og derfor har jeg søgt lidt på den engelske Ebay. Her er en del ure som er billigere, men serviceret af en tidligere Omega ansat og "fitted with new crystal" og "dial in mint conditions".
Spørgsmålet fra nybegynderen er så: Kan man overhovedet tale om et vintageur, når det har gennemgået sådan en omgang?
Svar
Ny glas, og en service er helt okay... Når de nu siger den har en mint dial, er det måske en re-dial, og det er der en del samlere der ikke kan lide.
Svar
Det er lidt for enkelt at sige 4K...

Hvad er du ude efter...?

En smuk Automatic fra 1956 på minimum 35 mm med smuk original skive og en kasse i stål der ikke er smadret eller poleret 5 gange?

Ja så skel du regne med 4 K. - men det er da heller ikke så galt!

Du kan da sagtens finde et poleret omega med lidt patina på skiven på auktion til fx.- 2 K - hvad der så løber på til service, nyt glas, ny krone og rem --- ja det er jo det åbne spørgsmål- En kvalitets skiverenovering koster ca 1 K.

Prøv at redegøre mere præcist for kravene, så kan jeg/vi meget lettere give råd!

Du kan finde Omegaer fra 1 K og op - det kommer bare an på hvad krav du stiller. Den jeg viste i en anden tråd vil nyserviceret typisk koste 3 K - og havde det været stål noget mere.

vh Baun
Svar
Ebay UK er fyldt med falske og redialede ure, så helt generelt holder JEG men fra den - og kun i specielle fald køber jeg, og for en nystarter vil jeg sige STAY AWAY det er alt for mange svindlere, det er Ebays absolut værste sted desværre

Ebay.de er langt bedre (eller ebay.com , men der er told ofte)

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Specielt "Mint dial" ville jeg også være meget påpasselig med. Og som John skriver, ebay.uk skal man altså være meget varsom med!

Det er også helt klart at hvis du bare skulle have et flot Omega fra "da far var dreng" i 60érne er der mange muligheder og til andre priser end de 4K du skriver.
Nogle gange er sælger også til at handle lidt med, bare min erfaring Icon_e_wink !
Held og lykke med jagten!
Svar
Speedy Skrev:Specielt "Mint dial" ville jeg også være meget påpasselig med. Og som John skriver, ebay.uk skal man altså være meget varsom med!

Det er også helt klart at hvis du bare skulle have et flot Omega fra "da far var dreng" i 60érne er der mange muligheder og til andre priser end de 4K du skriver.
Nogle gange er sælger også til at handle lidt med, bare min erfaring Icon_e_wink !
Held og lykke med jagten!

Det er klart lettere at finde et ur fra 60'erne med flot skive, visere og index til en fornuftig pris, men skal de være over 34 mm og i flot stand,vil det nu hurtigt koste over 3K. Ellers ville jeg være på vagt.

Derimod er det let fra 70'erne (ikke in house værker) - de er billigere i Dress ure!

vh baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)