Seiko 6R20 vs. Omega Automatic
Med frygt for at blive til grin:

Er der nogen kvalitets forskel på Seikos automatiske værk og et af Omegas?

Har selv lige købt dette Seiko

İmage

Det er et ret flot ur, med en pæn finish

Er klar over at navnet Omega klinger bedre end Seiko, men alligevel.
Svar
Hvillket værk ligger der egentlig i Premier'en? Er det et cal. 5D44?
Svar
Uden at skulle i detaljer er der ikke hos mig mindste tvivl om at Omegas Generelt ETA baserede og forfinede værker horologisk ligger et godt stykke over Seikos - i øvrigt også gode maskiner
Det er min mening at det absolut ikke bare er navnet man betaler for

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
DonWerner Skrev:Hvillket værk ligger der egentlig i Premier'en? Er det et cal. 5D44?
Har sakset dette ´fra en forhandler!

Seiko Premier Automatik har automatik værk (6R20), der består af 208 dele, indikator for gangreserve, 29 lejer og mulighed for manuelt optræk.
Urværket er udført med en lækker finish med bl.a. graveret rotor. Uret har gennemsigtig bagkasse i safirglas således at man kan se det flotte urværk i funktion.
Premier Automatic leveres i 3 udgaver; 2 versioner med læderrem og en med stållænke. Alle delene i 6R20 værket er produceret af Seiko – undtagen stenlejer. Urværket slår med 28.800 slag i timen og har en præcision på -15~+25 sekunder i døgnet og ved fuld opladning leverer Spron 510* hovedfjederen en gangreserve på over 45 timer. Den flotte udformning af lænke og urkasse, udstråler klassisk elegance med moderne pålidelighed.

*Spron 510 er et yderst elastisk materiale, der er udviklet af Seiko Instruments.
Svar
Altså vil det være et naturligt skridt at købe et Omega næste gang?

Må erkende at jeg ALDRIG har stået med et ægte Omega i hånden men er alligevel blevet en smule besat af dem.....

Hvis jeg går efter et nyt Seamaster på min. 40mm, er det så ligegyldig hvad for et jeg køber? Er de alle en klasse over Seikoen?
Svar
tukjaer Skrev:Altså vil det være et naturligt skridt at købe et Omega næste gang?

Må erkende at jeg ALDRIG har stået med et ægte Omega i hånden men er alligevel blevet en smule besat af dem.....

Hvis jeg går efter et nyt Seamaster på min. 40mm, er det så ligegyldig hvad for et jeg køber? Er de alle en klasse over Seikoen?
Ja det vil jeg absolut mene. Stadigt er Seiko da udemærket, Bennys link var nu nok lidt af en salgssnak fra producenten Icon_e_smile - men ja om du vælger mere traditionel omega Semaster - eller ser efter deres planet Ocean serie, så får du god value for money. Du skal ind og prøv dem, 40 mm op til 45 mm - hvad kan du li - rem eller lænke - bezel type, farve osv - tag dig tid, prøv løs - så sidder den ligepludseligt der hvor den skal
Hold dig i alle fald til automatic (mekanisk from for batteri - de holder værdien langt bedst)
Om det er kaliber 1120 eller co-axial 3313 er det lækre ure i alle fald. Læs på nettet om omega kaliber 1120 og kaliber 3313 der kan du sikkert finde noget

held og lykke - og giv dig tid, du ved jo hvad klokken er Icon_e_smile
Besøg min blog om ure!
Svar
7000 kr. for et Omega 25318000. Uret er fra jan 2004 købt i Irak.

Det virker som en god pris? Men hvad siger i kloge og Omega erfarne mennesker herinde?
Svar
Der er givet nogen her som kan de nyere model priser bedre end mig mine vintage - men det lyder da godt nok. Det kunne være klogt med lidt links eller aller bedst billeder direkte her så de der kan modellen bedst - lige kan kommentere.

Hvad er der med- Papirer - box - rem eller lænke - original osv og standen spiller naturligvis ind

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Ja, selvfølgelig du har ret.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.as...d=53613283
Svar
Hej

Selvfølgelig er Omega langt over med hensyn til finish og kvalitet, med hensyn til pålidelighed er Seiko absolut ikke bagefter.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)