Nyt dameur - hvilket
Jeg har fået stillet en opgave af Svigermor (70): "find mig et ur" - kriterierne er følgende:

Stål/guld - ingen diamanter osv.
Automatik
Ikke Rolex eller Cartier
Størrelsen skal være medium (min 30mm)
Pris max 20k

Om remmen er stål eller en eller anden form for læder er mindre vigtigt.

Uret behøver ikke være nyt, men skal være "næsten" så godt som nyt.

Hvis I var kvinder og urnørder... hvilket mærke/ur ville I så gå efter? Hun har ikke en dyt forstand på ure, men når hun nu har tegnebogen fremme synes jeg ligeså godt hun kan købe et "interessant" ur, hvis I forstår hvad jeg mener.

Hvis I synes Rolex eller Cartier hører hjemme i kategorien, så skriv for guds skyld det også... Icon_e_wink - jeg er selv langt fra ekspert i ure, og slet ikke dameure.

Ud fra de svar jeg får laver jeg et "katalog" .... så kan hun bare pege Icon_e_biggrin
Svar
JLC Reverso, det er en klassiker.. det er klokken hun skal ha' Icon_e_biggrin
Svar
Lassen Skrev:JLC Reverso, det er en klassiker.. det er klokken hun skal ha' Icon_e_biggrin

HØRT! JLC er sagen...
Svar
Panerai 40mm

Icon_e_biggrin JLC vil være min bud også
Svar
Tror nu JLC's stil med Reverso'en vil passe til en 70 årig ung dame.
Hvis hun hoppede på en 40 mm Pam ville jeg sgu betegne hende som ret cool Icon_e_biggrin. Synes du skal tage hende med ind til Hvelplund og ose lidt, jeg ved ikke om de har et som hun kan se, men det er vel forsøget værd..
Svar
Breitling og Tag Heuer laver også flotte kvindeklokker...

MVH

SK
/SK
Svar
Jeg kommer lige Baun i forkøbet - en vintage Omega (evt. NOS eller MINT). Netop med G/S får man virkelig meget for pengene.

Den med PAM kan jeg godt lide - det ville være stil Icon_e_wink Et lille Reverso (så får hun jo to ure!) ville nok være lidt mere Svigermor.

Men den unge dame har jo smag og ønsker kvalitet, så jeg ville kigge lidt på elektrolagunaen under AP, VC eller PP - og så selvfølgelig JLC, Omega og andre vintage (IWC, Longines, etc.).

Hvilken Svigermor Icon_exclaim
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Helt hvad du mener når du skriver Guld/stål - om det betyder

Et ur der er guld på stål - altså med en kappe af stål
Eller et ur hvor visse dele er guld mens andre er stål
eller at det kan være såvel guld som slål

Jeg ville lede efter et Vintage Omega herreur i den lille størrelse 32-34 mm.

Der er gode Constellations og andre smukke fine Omegaer. For lige at vise et enkelt eksempel. Jeg ved at skiven kunne være pænere, men typen er super - og på sin vis viser skiven jo blot at uret er 50 år gammelt:

İmage

Der er flere billeder på salgssiden led efter udlån!

Der er også Constellations fra 55-65, som er i størrelsen og som kunne komme på tale.

Et herreur fra dengang har flere fordele fremfor dameure.
  • Optrækker er langt bedre end i små dameure
    Det er langt lettere at se hvad klokken er
    Udvalget er større.

Jeg har nogle stykker, som kunne være aktuelle. De kan ses i Nyborg, hvis I kommer forbi.

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Helt hvad du mener når du skriver Guld/stål

Min kone har det med at blande sig i alting Icon_e_biggrin . For hende findes kun Rolex og Cartier - og kun guld/stål-udgaverne.

Jeg prøver imidlertid at bringe nogle mere interessante ure på banen - så glem alt om guld/stål. Min Svigermor skal bare have et ur. Max 20k - og ingen betingelser.

Så kan hun selv om hun vil følge mit (jeres! Icon_e_wink ) råd...
Svar
Baun Skrev:Helt hvad du mener når du skriver Guld/stål

Jeg forstår det som bi-color...
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)