Svar: 103
Tråde: 12
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg synes, deres dykkerur 300 m automatic diver lugter extremt meget af Omega Seamaster 300
http://www.timefactors.com/precista.htm
Hvis ikke der havde stået "Precista" på skiven, ville det måske ikke have været så tosset - billderne er fine, og værket ETA 2824 bliver brugt i temmelig mange (og også dyrere) dykker-ure.
mvh
Klaus
•
Svar: 102
Tråde: 17
Flere af deres modeller er næsten direkte kopier af Blancpain fifty fantoms, Panerai´s Radiomir, og der er et par stykker der har fået deres inspiration fra militær Rolex submariner og IWC.
Den er lidt for tyk, set fra min skærm er det kopier.
Mvh
Christian
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Det er efter min mening kun kopiure med Precista navn på, og kvaliteten er langt fra originalerne.
MVH Peter
•
Svar: 742
Tråde: 27
Det er ikke kopiure.
f.eks ligner PRS-14 en SM 300 fordi den helt klart er inspireret af SM300, som kan være ekstrem svær at få fat på og som der er lavet utallige kopier af.
Men det er ikke en kopi, dels fordi den ikke giver sig ud for at være en Omega SM 300, dels fordi den har helt andre og bedre specifikationer en den originale SM 300, bla. antimagnetisk cover.
Der er tale om et "Homage" ur, dvs. en hyldest til originalen.
Edward Platts, manden bag timefactors gør sig stor umage med at de ure som han får lavet i tyskland, ikke er nøjagtige kopier af originalerne, og at de mange gange har bedre specifikationer end originalen havde.
PRS-50 er ganske rigtigt inspireret af Blancpain FF, men en blanding af de forskellige modeller af denne, så igen helt sikkert ikke en kopi.
Mvh
Thomas
•
Svar: 1,514
Tråde: 102
Modtaget Likes: 31 i 22 svar
Givet Likes: 38
peter Skrev:Hej
Det er efter min mening kun kopiure med Precista navn på, og kvaliteten er langt fra originalerne.
MVH Peter
fortæl, fortæl!!!!???
MVH
SK
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Jeg tvivler på at Precista bruger safirglaslynetter, på deres Blancpain FF kopier, men det kan da godt være at kvaliteten på deres nye ure overstiger 50 år gamle ure, men ikke ure der er produceret indenfor de sidste 10 år.
MVH Peter
•
Svar: 742
Tråde: 27
peter Skrev:Hej
Jeg tvivler på at Precista bruger safirglaslynetter, på deres Blancpain FF kopier, men det kan da godt være at kvaliteten på deres nye ure overstiger 50 år gamle ure, men ikke ure der er produceret indenfor de sidste 10 år.
MVH Peter
Nu er PRS-50 ikke en hyldest til et ur som kun er 10 år gammelt og lynetten er derfor plexi/acryl.
Desuden er den vandtæt til 200m mod de oprindelige knap 92m.
Men det oprindelige spørgsmål gik på om det var kopier eller ej og det er det helt klart ikke.
Kvaliteten er der mig bekendt heller ikke noget at udsætte på, men det kan jo være at du ved noget jeg/vi ikke gør?
Mvh
Thomas
•