Åbne Papirer
Man ser ofte i annoncer ang. ure til salg, at uret har "Åbne papirer". Jeg vil gerne finde ud af præcis hvad konsekvenser det har i.fb.m. servicering og videresalg. Så vidt jeg kan se er der (mindst) 2 muligheder:

1. Papirerne er ikke udfyldt med købers navn. FORMODET konsekvens: Ingen - det er faktisk nærmest en fordel for den nye køber i.fbm. videresalg.
--------------------------------------------------------------------------------
2. Papirerne er hverken udfyldt med købers navn, købsdato eller forhandlers navn og stempel. FORMODET konsekvens: Uret vil ofte være et greymarket ur, som er solgt "ud af bagdøren" hos en forhandler til under listepris, som ønsker omsætning men ellers ikke vil "linkes" til dette ur. Uden autoriseret forhandlerstempel og dato vil en evt. verdensomspændende garanti bortfalde. Dette vil gøre uret mindre værd.

Er ovenstående formodninger korrekte?

God Week-end

Icon_smil Sogge
Svar
I mi erfaring ja, og i min erfaring er åbne papirer dit alternativ 2 - intet ifyldt - var alt andet en købers navn i, ville de fungere normalt tror jeg bestemt

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det er vist kun i USA, at man kræver købers navn på garantibeviset, før det er gældende.....

Mange dyrere mærker (Breitling, Rolex etc etc) printer forhandlerens navn på garantibeviserne, så her er det kun datoen, der mangler.

Mvh

Tik-Tak
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)