Rolex Submariner Date 1680 vs. 16800
#1
Hvilke forskelle er der mellem henholdsvis Rolex Submariner Date ref. nr. 1680 og ref. nr. 16800 - med hensyn til værk, design m.v.?

Hvilken model repræsenterer den største gensalgsværdi forudsat samme stand og tilbehør?

Hvad er markedspriserne for et vintage i "mint condition" af hhv. 1680 og 16800?

På forhånd tak

Jacob G.
Svar
#2
Jacob G Skrev:Hvilke forskelle er der mellem henholdsvis Rolex Submariner Date ref. nr. 1680 og ref. nr. 16800 - med hensyn til værk, design m.v.?

Hvilken model repræsenterer den største gensalgsværdi forudsat samme stand og tilbehør?

Hvad er markedspriserne for et vintage i "mint condition" af hhv. 1680 og 16800?

På forhånd tak

Jacob G.

Hvis du er int. i at læse lidt om de pågældende ure og baggrunden for disse, så kast et kig på min hjemmeside: <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.rolexsamler.dk">www.rolexsamler.dk</a><!-- w -->

Mint condition ...well ....der er sikkert delte meninger om, hvad prisniveauet er, men jeg anskaffede en stort set mint condition 1680'er fra 1974 for ikke så mange måneder siden. En sådan ligger på et sted ml. 20 og 24.000 kr. Org. boks og papirer har en vis indflydelse på prisen - i opadgående retning.

Mit første Rolex var en Submariner ref. 16800 (den første af slagsen med safirglas). Et sådant i top stand, med org. boks og org. papirer ligger på ml. 19 og 23.000 kr. vil jeg mene.

Hvis man er til vintage Rolex så er det næsten kun modellerne med akrylglas der "tæller", hvorfor valget bør falde på en 1680'er, som også har en lidt mere "markant" udstråling end en 16800.

Men ... vælg med hjertet, hvis overhovedet muligt Icon_e_wink
Svar
#3
Til Mikael Hansen

Tak for hurtig respons samt kvalificeret svar.
Er der ingen tekniske forskelle på de to modeller? Her tænker jeg navnligt på værk/cal.?

Venlig hilsen

Jacob G.
Svar
#4
Jacob G Skrev:Til Mikael Hansen

Tak for hurtig respons samt kvalificeret svar.
Er der ingen tekniske forskelle på de to modeller? Her tænker jeg navnligt på værk/cal.?

Venlig hilsen

Jacob G.

Jeg er ikke urmager, men kan da fortælle at 1680'eren var udstyret med kaliber 1575 og ref. 16800 med kaliber 3035 ....
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)