Helt rolig nu, intet nyt oplæg til noget med moms - men -
#1
Det er gået op for mig, at en del ikke er klare over, at man kan gå på auktion i E-bay via Ebays europæiske sider, så mange anvender kun ebay.com og her er langt mest fra USA.

F.eks den Tyske [url] [url]"http://pages.ebay.de/jewelry-index.htmlvil">http://pages.ebay.de/jewelry-index.htmlvil[/url] har langt flest fra Tyskland, Tysk sprog, betaling i Euro (via Iban og Swift rimeligt lavt gebyr) og
[/url]
[url]"http://search.ebay.co.uk/search/search.dll?MfcISAPICommand=GetResult&ht=1&SortProperty=MetaEndSort&cgiurl=http%3A%2F%2Fcgi.ebay.co.uk%2Fws%2F&query=watches">http://search.ebay.co.uk/search/search. ... ry=watches[/url]
fører til den Engelske i £ (ret dyr ofte men engelsk er et godt sprog) eller bare <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.ebay.co.uk">www.ebay.co.uk</a><!-- w --> hvor man kan søge fungerer fint hvis man vil se flest Europæiske ting.

Sverige har sin egen (næsten ingen ure, holland Belgisk (man brækker tungen i sproget) og mange andre lande har deres egen.
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#2
...give den som bussemand, men er det ikke en anelse usmageligt ligefrem at opfordre folk til at handle andre steder end her på sitet? Når her er tale om et betalingssite hvor annoncørerne betaler for annoncer, så finder jeg et indlæg som dette højest upassende.

Dit indlæg er sikkert postet i god mening/intension men prøv at tænke den helt til vejs ende, så vil du nok kunne se hvad jeg mener.
Svar
#3
Mr. M Skrev:...give den som bussemand, men er det ikke en anelse usmageligt ligefrem at opfordre folk til at handle andre steder end her på sitet? Når her er tale om et betalingssite hvor annoncørerne betaler for annoncer, så finder jeg et indlæg som dette højest upassende.

Dit indlæg er sikkert postet i god mening/intension men prøv at tænke den helt til vejs ende, så vil du nok kunne se hvad jeg mener.

DET Kan jeg ikke være enig i, med mindre forumet pludseligt har skiftet karekter helt. Vi har da altid talt om Ebay eller spurgt til andre sælgere. Der er jo tale om en kommercielt forum og respekt for det, men det betyder ikke at der ikke kan rejses sager om andre salgskanaler. Sådan er det i alle forums mig bekendt.

Derimod, Morgan har jeg svært ved at se hvor jeg skal begynder at skrive når jeg vælger "Citer" for at svare. Det syntes jeg var et problem allede da jeg var test-user på det nye. Er der et problem eller er jeg langsomt opfattende? Icon_redface Jeg mangler lidt at se Sloth, Pierre M og vore mange andre dygtige eksperter, så vi skal jo helst have forummet op at så hurtigt.

venligst
Svar
#4
Til Mr. M: Jeg har tænkt tanken igennem som du beder om - jeg kan overhovedet slet og ret ikke se din pointe! Hvorfor i alverden skulle det være kutymebrud at henvise til øvrige salgskanaler??? Hvis jeg brændende ønsker mig et ur, som jeg ikke ved hvor jeg kan få fat i, skal jeg så artigt vente på, at en tilfældig bruger af vintageure.dk sætter lige netop dét ur til salg, og så springe til? Kan jeg virkelig ikke rette forespørgsler til brugerforum om, hvor jeg kan købe uret?? Sitet bruges til kommercielle formål, absolut, og det er da også dårlig stil at kommentere andre brugeres alt for opskruede priser - men hvis jeg ønsker mig et Franck Müller så spørger jeg sgu først eksperterne hvor jeg får det billigst og sparer måske 30.000 kr! Moderator, som jo selv er flittigt annoncerende herinde, har så vidt jeg ved aldrig slette sådanne indlæg.

mvh Chr
Svar
#5
Har selv handlet en del ure på eBay - både den tyske og den engelske. Forholdsvis let og smertefrit.

Husk at køb af ure på eBay kræver lidt risikovillig kapital - specielt hvis det er dyrere ure vi taler om. Sælger kræver i 99,999% af tilfældene forudbetaling, hvorefter uret sendes når beløbet er indgået på sælgers konto. Så, hvis du ikke har 100% tillid til, at sælger også sender varen, så lad hellere være med at kaste dig ud i et "købsprojekt".

Har personligt ingen problemer haft, men der er uden tvivl mange som kan fortælle en anden historie ....
Svar
#6
Mr. M Skrev:...give den som bussemand, men er det ikke en anelse usmageligt ligefrem at opfordre folk til at handle andre steder end her på sitet? Når her er tale om et betalingssite hvor annoncørerne betaler for annoncer, så finder jeg et indlæg som dette højest upassende.

Dit indlæg er sikkert postet i god mening/intension men prøv at tænke den helt til vejs ende, så vil du nok kunne se hvad jeg mener.


Nu er det ikke for noget men er det ikke også menigen at man kan/vil dele anden info omkring ure generelt, og at det så måske lige har noget med at gøre hvor man måske kan finde et site til et sted hvor tingene er billigere end herhjemme kan jeg absolut ikke se noget galt i.. konsekvensen bliver jo bare at dem der allerede er godt inde i denne ur branche og har kendskab til forskellige steder, køber dem og sætter dem til salg. Hvor andre, måske endda dig selv køber urene og får det billigere. Du har da sikkert heller ikke noget imod at få andre ting billigere?? hus, bil, mere i løn måske.
Jeg kan da kun se noget positivt i at man giver gode råd, om man så vælger at bruge dem er jo helt op til den individuelle person.
Svar
#7
Så længe der ikke diskuteres momssvindel, smugleri, osv, er jeg for såvidt ligeglad. Dog ser jeg gerne at vi holder en sober tone.

Hvor store/små besprelserne er, er der en del forskellige opfattelser af. Jeg tror de fleste af os som har samlet i mange år har prøvet at købe noget over telefonen, på nettet, eller whatever - og har fået noget *BÆ*.

Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin

Dermed er min pointe at den enkelte selv bør gøre op med sig selv - hvor stor en risiko vil man tage - hvor stor en risiko er der - og væsentligst - hvor store sanktionsmuligheder er der reelt hvis en handel går skævt.

Mine anbefalinger kan jo læses i mine artikler, og tidligere indlæg. Generelt vil jeg sige (gentage) at beløb af en størrelse man ikke "har råd til at miste" - ville jeg holde inden for landets grænse.

Mvh Morgan

ps. Jeg vil endnu engang også lige pointere at flere af indlæggene på salgs delen af Vintagure.dk er folk som har en forretning. Der skal købes lager, betales ansatte, betales forsikring, gives garanti og returret osv... Andre er private (som mig selv) der har et par ure fordi man er nuengang er en urnørd - og engang imellem udskifter man et ur, fordi man vil ha' noget "andet". Det er klart at denne private person ofte kan have en prissætning der er anderledes end "forhandler". Hvis man ikke kan gennemskue sammenhængen I dette - bør man nok lige sætte sig ned og tænke over hvad det er for parametre der er vigtige for DIG, i en urhandel.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)