Et rigtig tool ur
#1
Der bliver jo tit snakket om tool ure, men hvad definere et tool ur for jeres eget vedkommende?
Skal moderne og dyre tool ure bruges som deres hensigt tiltænkt, eller er det mere en betegnelse i dag? Føler i, at et billigere tool ur, er lettere at smide på armen til daglig brug?
Kan det være svært at diffrencere mellem beater og tool ur?

Find selv på flere spørgsmål og følg med i næsten afsnit.
Svar
#2
Det her er et ganske fint eksempel på et moderne tool ur i min bog.

İmage
Svar
#3
De fleste ure går jo i den kasse. Det hele afgøres jo på, hvad uret benyttes til.

Dykkerur til dykkeren

Ur med GMT til den rejsende

Dress til ham i jakkesættet

Osv........

Så for mig kan alle ure kaldes tool ur.
Svar
#4
Det ultimative tool og beater ur i min verden er Cx Swiss Military 20000 feet.
Et andet er mit Pingo
Men det kan også være adskilt. Altså de to begreber
Svar
#5
runzuk Skrev:Det ultimative tool og beater ur i min verden er Cx Swiss Military 20000 feet.
Et andet er mit Pingo
Men det kan også være adskilt. Altså de to begreber

Det virker lidt som om, at udtrykket tool ur er lidt udvandet og har mistet lidt mening. Eller er jeg forkert på den?

Black Seal Skrev:De fleste ure går jo i den kasse. Det hele afgøres jo på, hvad uret benyttes til.

Dykkerur til dykkeren

Ur med GMT til den rejsende

Dress til ham i jakkesættet

Osv........

Så for mig kan alle ure kaldes tool ur.

Umiddelbart er jeg ikke enig i at et dress-ur er et tool ur? Mener du at et tool ur, er et specifikt ur til én specifik ting?
Svar
#6
Jeg syntes du er forkert på den! Et tool watch er i min verden et ur som har en ekstra funktion ud over tidsvisning.
En beater er et ur som kan tåle at blive brugt - gerne hårdt. Her falder eksempelvis et omega PO udenfor. Til dels pga de polerede sider.

Dette er i mit perspektiv begge dele
İmage
Svar
#7
Vi kan ikke være uenige Rune, for jeg har ikke en holdning til det endnu.
Men hvad du siger, gir mening!
Svar
#8
Jeg har altid tænkt at et "tool-ur" er et ur der kan holde til en masse tæsk Icon_smil
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
#9
Beater og tool er for mig to forskellige ting.

For mig er det 100% individuelt hvad man betegner som en beater. Et Omega PO eller et Rolex Sub kunne jeg sagtens bruge som beater, hvis penge ikke var et issue. Og med beater mener jeg et ur man tager på armen til det hårde, uanset om man bygger til, eller skifter vandpumpe på bilen. Jeg kender flere der har købt et Rolex/Omega og aldrig tager det af uanset hvad de laver, hvilket også tydeligt ses på urene.

Et toolur er for mig et ur med et værktøjsmæssigt formål ud over at vise tid/dato. F.eks et ur med dykker lünette som bruges til at time et dyk eller et Speedmaster der med tachymeter lünetten måler hastighed.
Svar
#10
En beater for mig er det ur man bruger til det grove altså et ur der som regel også kan tåle det men også uret man ikke er så øm over for.
Et tool ur er et ur der bruges til en bestemt funktion.
For begges vedkommende er det helt individuelt hvilket ur man har som beater og hvilket man har som tool ur/ure.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)