IWC Dual time
#1
Hej

Jeg er pt. i process med at sælge et ur, og når det er solgt skal et nyt købes.

Så jeg sidder som mange af jer andre sikkert gør, og surfer rundt efter ure, når man gør det kan man ikke undgå at blive ramt af armors pil af og til.

Det ur som pt. har mit fokus er IWC Dual Time i stål udgaven. Der er dog en ting der undre mig, det er hvor lidt der bliver skrevet om dette ur, samt hvor få der er tilsalg (er godt klar over at det er relativt nyt), feks er der pt. kun 2 til salg på chrono og de er begge ubrugte/nye, og ingen på ebay.de eller co.uk. Det undre mig, da IWC jo har en temmelig stor appel for mange.

Nu har jeg selv et GO, og er derfor måske endda mere tiltrukket af at have et ur som ikke mange har, meeen har lidt svære ved at se logikken i at der er så stille omkring lige netop dette IWC.

Nogen ideer på hvorfor det er sådan?
Svar
#2
Vi skal lige have et billede også

İmage
Svar
#3
Jeg ved ikke, om der er stille om uret. Det har kun været til salg i måske to måneder. Derfor kan man vel ikke forvente et stor brugtmarked. Man kan læse om uret på nedenstående links bl.a., men det har du sikkert selv googlet dig frem til.
JK

http://www.hodinkee.com/blog/introducing...-dual-time

http://monochrome-watches.com/iwc-adds-t...ollection/

http://www.iwc.com/en/collection/ingenieur/IW3244/
Svar
#4
Hello

Jeg har også kigget en del på denne IWC. Synes den er rigtig lækker. Skal snart et smut til Amsterdam, så håber at nå forbi IWC butikken og prøve.

De er kort blevet omtalt i denne tråd: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://itstime.dk/urdebatten/viewtopic.php?f=17&t=5399" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=17&t=5399</a><!-- l -->

Den er stadig på side 1 i IWC-forummet, så du har sikkert set den.

Men da jeg er rimelig rookie, så vil jeg gerne høre lidt input.

-I den anden tråd bliver der kommenteret, at Dual Time deler værk med den anden GMT. Men jeg forstår ikke helt om det er godt eller skidt?
-Der bliver også kommenteret på brugt-priserne; men det er jo bare at vente at se. Lyder i hvert fald til, at man ikke skal købe år 1.
-Sidste punkt jeg bemærker er, at GMT funktionen ikke beskrives positivt, da det er GMT-viseren, der sættes med jump-funktionen.

Men jeg håber nu stadig at få tid til at prøve uret i Amsterdam.

Er også blevet rimelig lun på 3227 i stål efter billedefremvisning i anden tråd... Åh, hvis der bare var penge til alt!!! Men det ville nok også være kedeligt.

//Michael
Svar
#5
T79 Skrev:-I den anden tråd bliver der kommenteret, at Dual Time deler værk med den anden GMT. Men jeg forstår ikke helt om det er godt eller skidt?
-Der bliver også kommenteret på brugt-priserne; men det er jo bare at vente at se. Lyder i hvert fald til, at man ikke skal købe år 1.
-Sidste punkt jeg bemærker er, at GMT funktionen ikke beskrives positivt, da det er GMT-viseren, der sættes med jump-funktionen.

//Michael

Dual Time bruger cal. 35720, som ikke er in-house. Det er et solid og driftsikkert værk, men nogle samlere går som bekendt meget op i, om værket er selvudviklet. Det koster så også mere.

Brugtpriserne vil jeg undlade at spå om, men jeg tror, de vil blive gunstige for køber.

Jeg kan ikke se, at urets GMT funktion skulle være dårlig p.g.a. indstillingsmetoden. Her er teksten fra Watch-Insider, der forklarer det meget godt:

Current local time is shown by the hour and minute hands on a dial available either silver-plated or in black. The time can be advanced or turned back in one-hour steps via the crown, even when crossing the International Date Line. While the seconds hand with its pointed red tip goes around, the second time – the time at home, for example – is indicated by another hand with an arrowhead tip on the outer 24-hour ring. To make it easier to differentiate between day and night, the top half of the ring, from 6 p.m. to 6 a.m., is darker than the lower half.

JK
Svar
#6
Hvis det er som beskrevet herover er det ægte gmt og helt som det skal være hvis du spørger mig. Er værket ikke et std. Med UTC modulet (designet af Herr Klaus) fra 3251 bygget på?
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
#7
Værket er bygget på Sellita ebauche. I det seneste katalog fra IWC står der: "In 1998, Kurt Klaus developed a particularly user-friendly world time module for the first UTC Pilot's Watch, which was further improved for the Pilot's Watch Worldtimer and again for the Ingenieur Dual Time in the current collection."
Man må altså formode, at UTC komplikationen er hjemmelavet.
JK
Svar
#8
Jeg var sidste weekend i München, og dermed lufthavnen, hvor jeg fik mulighed for at prøve denne dualtime.

Må indrømme at jeg blev meget overrasket over størrelse og vægt. Synes det virkede meget klodset på hånden. Icon_e_sad

Men omvendt er det jo også meget rart engang imellem at kunne stryge et ur fra sin "mit næste ur liste" som har det med at vokse hurtigere end jeg kan slette Icon_e_smile
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)